Európska komisia (EK) a úrady na ochranu spotrebiteľov v jednotlivých členských štátoch Európskej únie (EÚ) dostali od 16 hlavných európskych leteckých spoločností potvrdenie, že refundovali viac ako 500-tisíc poukazov, ktoré dali spotrebiteľom za zrušené lety počas pandémie koronavírusu.
Viac o téme: Koronavírus
Ide o výsledok dialógu medzi EK a Kooperačnou sieťou ochrany spotrebiteľov (CPC Network), ktorý viedli v roku 2021 s cieľom riešiť následky rozsiahleho a bezprecedentného rušenia letov na začiatku pandémie. EK o tom informovala v piatok na svojej internetovej stránke.
V rámci dialógu z roku 2021 sa letecké firmy zaviazali k opatreniam na zosúladenie svojej praxe s legislatívou Európskej únie v oblasti práv spotrebiteľov a pasažierov.
Súčasťou týchto záväzkov je včasná refundácia pasažierov, lepšie informovanie spotrebiteľov o ich právach v súvislosti s rušením letov a ponúknutie možnosti vymeniť za peniaze všetky poukazy vydané spotrebiteľom za zrušené lety. Letecké firmy kontaktovali viac ako 2,5 milióna spotrebiteľov, ktorí mali nevyužité poukazy, pričom viac ako 500-tisíc z nich sa rozhodlo vymeniť ich za peniaze.
„Letecké firmy implementovali svoje záväzky v súvislosti s krízou rozsiahleho rušenia letov v roku 2020. Spotrebitelia sú lepšie informovaní o svojich právach a refundovali sa milióny eur. Apelujem však na letecké firmy, aby pokračovali vo svojej snahe aj teraz, keď pasažieri opäť zažívajú početné meškania a rušenia letov,“ povedal eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.