Po spustení prevádzky električiek do bratislavskej mestskej časti Dúbravka v sobotu 22. februára pokračujú dokončovacie práce na trati.
„Práce budú pokračovať na podchode na zastávke Záluhy (pôvodne Damborského), dokončovať sa budú priľahlé komunikácie a obrubníky, prvky zelene a premávku bude na niektorých úsekoch usmerňovať dočasné dopravné značenie,“ uviedol na sociálnej sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Komfort cestujúcich by nemal byť ovplyvnený
Dokončovacie práce by nemali negatívne ovplyvniť funkčnosť električiek ani komfort cestujúcich. Zastávka Záluhy, ktorá má byť v konečnej podobe integrovaná, bude zatiaľ slúžiť len pre električky, autobusové linky majú zatiaľ obsluhovať doterajšie zastávky.
Do Dúbravky začne už o pár dní premávať električka
„Aktuálne trasovanie liniek vo výlukovom režime bude v platnosti až do ukončenia tohtoročných rekonštrukcií električkových tratí v septembri 2020: rekonštrukcia časti račianskej električkovej radiály, na Blumentáli a Americkom námestí a ďalšie etapy modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály v úseku Chatam Sófer – Molecova,“ dodal Vallo.
Rekonštrukcia začala minulý rok
Rekonštrukcia električkovej trate sa začala v júni minulého roka a úsek od tunela po Molecovu je poslednou etapou, ktorou ukončia modernizáciu Karlovesko-Dúbravskej magistrály.
Počas modernizácie trate odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.
Vallo vybuduje novú električkovú linku. Odborník vidí riešenie inde
Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu.
Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách. Opätovnú prevádzku električiek v týchto mestských častiach zdržali zle zakreslené inžinierske siete, ako aj spor s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.