Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) nechápe výzvu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) na odstúpenie.
Nepozná jediný dôvod, prečo by mal odstúpiť a počas vysielania na sociálnej sieti vo štvrtok zároveň vymenoval viaceré aktivity na pomoc cestným dopravcom v uplynulých dvoch rokoch.
Ťažké to mali všetci podnikatelia
Doležal si uvedomuje, že autodopravcovia to majú ťažké, ale podľa neho z dôvodu pandémie to majú ťažké všetci podnikatelia, pričom viaceré odvetvia ekonomiky boli zasiahnuté oveľa viac.
Viac o téme: Koronakríza
Autodopravcovia boli podľa ministra postihnutí oveľa menej, ale z rozhodnutia štátu počas pandémie nemali zakázané podnikať, naopak, dostali výnimky, aby v lockdowne mohli jazdiť medzi okresmi.
„Mám odstúpiť preto, lebo som s nimi komunikoval veľmi slušne, že po dohode s autodopravcami sme pristúpili k tomu, že sme nezvyšovali sadzby mýta, napriek tomu, že by sme mohli,“ spýtal sa minister dopravy.
Protestujúci autodopravcovia chcú rokovať s Matovičom a Doležalom, jedného ministra vyzývajú aj na odchod z funkcie
Ako uviedol, sadzby mýta sú stále na úrovni roka 2019. Pripomenul tiež zníženie sadzieb dane z motorových vozidiel v celkovom objeme zhruba 30 mil. eur, ako aj dodržanie slova o nespoplatňovaní paralelných úsekov ciest, ktoré autodopravcovia obchádzajú, aby sa vyhli plateniu mýta.
Kritika mýtneho systému
UNAS má podľa ministra zastúpenie vo výberovej komisii v súťaži na vybudovanie nového mýtneho systému.
„Mám odstúpiť preto, že som spustil obstarávanie tak kritizovaného mýta, ktoré si autodopravcovia berú do úst a pripisujú mne, že môžem za zlé mýto, ktoré tu máme desať rokov,“ spýtal sa ďalej Doležal.
Autodopravcovia už protestujú v Bratislave a možno budú blokovať aj hranice, majú viacero požiadaviek
Informoval, že uvedená súťaž po otváraní ponúk je vo finále pred podpísaním zmluvy s dodávateľom mýtneho systému.
O sadzbách mýta je pripravený rokovať
Minister je ochotný rokovať s autodopravcami o budúcich sadzbách mýta v novom systéme.
„Náš hlavný cieľ je, že mýto musí byť efektívnejšie, výber musí stáť menej a povedali sme, že mýto musí byť férovejšie pre dopravcov. Preto už dnes rokujeme o tom, ako budú nastavené sadzby v budúcnosti,“ povedal minister s tým, že vyššia efektivita sa pretaví aj do nižších sadzieb pre dopravcov.