Do areálu Dopravného podniku mesta Prešov, a.s. (DPMP), dorazili v piatok 22. septembra, symbolicky počas Dňa bez áut, prvé dva z celkového počtu piatich deväťmetrových elektrických midibusov SOR EBN 8.
Vozidlá ako víťaz verejnej súťaže z mája minulého roka dodáva prešovskému dopravcovi česká spoločnosť SOR Libchavy, s.r.o..
Dojazd je 130 kilometrov
Hodnota zákazky je takmer 1,95 milióna eur bez DPH (2,34 milióna s DPH), cena za jeden midibus je na úrovni takmer 381 500 bez DPH (457 800 eur s DPH).
Financovanie nákupu je zabezpečené z 95 percent vďaka Integrovanému regionálnemu operačnému programu (IROP), zvyšok pokryl DPMP z vlastných zdrojov.
Cestovný poriadok MHD v Trenčíne so zmenami, pribudli spoje do novorozvíjajúcich sa častí mesta
Ako informoval hovorca DPMP Vladimír Tomek, nové vozidlá postupne nahradia v premávke najstaršie naftové midibusy, ktoré sú za hranicou životnosti. Premávať budú napríklad na spojoch liniek 13, 20, 24, 41, či 42.
Zakúpený elektrický midibus pojme 16 sediacich a 37 stojacich cestujúcich. Garantovaný dojazd elektrobusu na jedno plné nabitie je 130 kilometrov.
Vybudovali nabíjaciu stanicu
„V areáli DPMP na Bardejovskej ulici v Ľuboticiach bola v letných mesiacoch vybudovaná nabíjacia stanica pre tieto vozidlá v zložení päť nabíjačiek pre pomalé (nočné) nabíjanie a jedna nabíjačka pre rýchle nabíjanie,“ pripomenul Tomek.
Nové midibusy majú nízkopodlažný vstup pri oboch dverách. Sú klimatizované s informačným systémom vrátane LCD monitorov v interiéri.
Dištančná a elektronická výučba v autoškolách skončila, na diaľku si neurobíte ani kvalifikačnú kartu vodiča
Novinkou je vonkajšia informačná tabuľa osadená na ľavom boku vozidla, ktorá zobrazuje číslo linky. Štandardnou výbavou sú USB nabíjačky na madlách pre nabíjanie telefónov s konektormi USB A a C.
Nechýba kamerový systém
„Súčasťou vozidiel je aj kamerový systém v interiéri a exteriéri vozidla, ktorý nám už neraz pomohol pri riešení mimoriadnych situácií,“ doplnil Tomek.
Všetkých päť midibusov je vybavených systémom automatického počítania cestujúcich.
„Pred zaradením elektrobusov do prevádzky bude nevyhnutné vykonať administratívne úkony spojené s registráciou vozidiel a tiež zaškoliť našich zamestnancov na obsluhu, údržbu a opravy týchto vozidiel,“ uviedol hovorca prepravcu.