Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v tendri na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 znova predĺžila lehotu na predkladanie a otváranie ponúk. Najnovšie ju posunula zo 16. novembra tohto roka až na 1. marca 2023. Ide už o šiestu zmenu termínu na ponuky v tejto súťaži.
Uznal za opodstatnené
Diaľničiari pri zákazke vo Vestníku verejného obstarávania zároveň upravili aj minimálnu lehotu viazanosti ponúk z 31. októbra 2023 na 29. februára 2024.
Náklady na realizáciu 9 úsekov R4 od hraníc s Poľskom po Kapušany môžu byť 1,7 miliardy eur
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe zmeneného rozhodnutia svojej rady z konca októbra nariadil NDS odstrániť zo súťažných podkladov kritérium na vyhodnotenie ponúk týkajúce sa kvality tímu odborníkov. Námietky navrhovateľa proti podmienkam v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky, ktoré úrad začiatkom septembra pôvodne zamietol, odvolací orgán uznal za opodstatnené.
Sleduje ekonomickú výhodnosť
V odvolacom konaní podľa rady nebolo preukázané, že kritérium kvalita tímu odborníkov vedie k výberu ekonomicky najvýhodnejšej ponuky, pričom NDS relevantne neodôvodnila, že takto nastaveným kritériom na vyhodnotenie ponúk sleduje ekonomickú výhodnosť úspešnej ponuky v tomto verejnom obstarávaní.
Rýchlostnú cestu R1 diaľničiari predĺžia po Slovenskú Ľupču, ministerstvo dopravy sľubuje aj nový most či cyklotrasy
„Kontrolovaný (NDS) si v rámci zmeny súťažných podkladov môže v tomto verejnom obstarávaní opätovne stanoviť taktiež kritérium týkajúce sa kvality tímu vybraných kľúčových odborníkov, avšak takým spôsobom, aby smerovalo k výberu ekonomicky najvýhodnejšej ponuky,“ uviedla rada.
Plánované na štyri roky
Druhá etapa severného obchvatu Prešova R4 bude dlhá vyše 10 kilometrov. Stavebné práce za odhadovanú cenu 263 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty sú plánované skoro na štyri a pol roka, financované by mali byť zo štátneho rozpočtu, resp. zdrojov NDS.
Navrhovaná celková cena má pri vyhodnotení ponúk váhu maximálne 65 %, kvalita tímu odborníkov 30 % a lehota výstavby 5 %. Stavba bude napojená na jestvujúcu cestnú sieť v križovatkách Prešov, sever a Kapušany.