Železničný uzol Trnava sa od 1. augusta zapojí do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK). Informovali o tom na tlačovej konferencii Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) na železničnej stanici v Trnave.
V praxi to znamená, že cestujúci z Trnavy do Bratislavy a naspäť si kúpia len jeden cestovný lístok, ktorý bude platiť vo vlaku (osobnom alebo regionálnom rýchliku) na trati Trnava – Bratislava, ale aj v rámci bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.
„Osobným vlakom sa z Trnavy dostanete do Bratislavy za 56 minút, pričom zastaví na deviatich zastávkach. Regionálnym rýchlikom (REX) sa dostanú cestujúci z Trnavy do Bratislavy za 36 minút, pričom zastaví na piatich zastávkach.“ uviedol obchodný riaditeľ Železničnej spoločnosť Slovensko (ZSSK) Karol Martinček.
Rozširovanie systému za hranice Bratislavského kraja
Podľa generálnej riaditeľky Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Zuzany Horčíkovej sa medzi Bratislavou a Trnavou denne premiestni 20-tisíc ľudí. Tento údaj získali v spolupráci s mobilnými operátormi monitorovaním pohybu sim kariet.
Foto: Modernizácia podnietila Slovákov viac využívať vlaky
„Sme zapojení do projektu SubNodes, v zmysle ktorého bolo našou úlohou zapojiť sekundárny uzol, teda železničnú stanicu v Trnave, do integrovanej dopravy. Toto považujeme za nultú fázu rozširovania nášho systému za hranice Bratislavského kraja a na ďalšom rozširovaní budeme spolupracovať s trnavskými samosprávami,“ uviedla Horčíková.
Integrácia verejnej dopravy v Trnave
Ako dodala Horčíkova, mestská hromadná doprava v Trnave do integrovaného systému zatiaľ zapojená nie je. Integrovaný systém by podľa jej slov mohol aj v celom Trnavskom kraji fungovať v roku 2022.
„Snahou BSK je integrovať verejnú dopravu. To sme naštartovali veľkým treskom v roku 2018 v Bratislavskom kraji a plynule pokračujeme ďalej. Cieľom je integrácia celého Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja,“ uviedol riaditeľ odboru dopravy Úradu Bratislavského samosprávneho kraja Michal Halabica. Obyvatelia by tak mali v blízkej budúcnosti cestovať s jedným cestovným lístkom v oboch krajoch.
„Tento krok vnímame ako jeden z významných z hľadiska riešenia dopravy v Bratislave a v celom Bratislavskom kraji. Rokujeme so ŽSR aj o tom, ako využiť potenciál železníc na území Bratislavy,“ uviedla 1. námestníčka primátora Bratislavy Tatiana Kratochvílová.
Bratislava prispôsobila spoje MHD
Spoluprácu mesta oceňuje aj Karol Martinček. Bratislava podľa jeho slov reagovala na navýšenie vlakov prispôsobením spojov MHD, čo sa v komunikácii s Trnavou zatiaľ nedarí. „Čakajú nás ešte rozhovory a hľadania konsenzov,“ dodal Martinček.
Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje dopravné služby v bratislavskom regióne. Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť zakúpením jedného lístka využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok.
Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec.