Podpredseda NR SR Béla Bugár podporil ministra dopravy Arpáda Érseka s tým, že na tento post nastúpil až pol roka po začiatku volebného obdobia v roku 2016 (v auguste) z pozície štátneho tajomníka, ale zvládol to výborne.
Podpredseda Národnej rady SR a predseda strany Most-Híd Béla Bugár vníma snahu opozície o odvolanie ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka (Most-Híd) ako čisté politikárčenie.
Podporil ministra dopravy s tým, že na tento post nastúpil až pol roka po začiatku volebného obdobia v roku 2016 (v auguste) z pozície štátneho tajomníka, ale zvládol to výborne.
Chceli odvolávať ministra bez škandálov
„Je to ministerstvo bez škandálov. Nepamätám si jeden finančný škandál, ktorý by bol spomínaný v súvislosti s týmto rezortom. Keby taký existoval, som na sto percent presvedčený, že je to v dôvodovej správe aj patrične vyzdvihnuté,“ povedal Bugár v rozprave počas mimoriadnej 44. schôdze Národnej rady SR o odvolávaní šéfa rezortu dopravy. Na adresu opozičných poslancov uviedol, že chcú odvolávať ministra, ktorý nemá žiadny škandál.
Rieši problémy, nespôsobuje ich
Érsek podľa Bugára zároveň rieši problémy, ale nespôsobuje ich. „V čase, keď Arpád Érsek nastúpil na post ministra dopravy, napríklad, nebolo jasné trasovanie najdôležitejšieho úseku D1 Turany – Hubová. Práce na výstavbe na kritickom úseku D1 pri Ružomberku boli pozastavené, chýbali kľúčové stavebné povolenia, napríklad na výstavbu D4 a R7,“ poznamenal Bugár.
Pripomenul, že parlament musel v skrátenom konaní prijať novelu zákona, ktorá zamedzila tomu, aby ziskuchtiví občania mohli účelovo zabrzdiť výstavbu D4 a R7.
V zásobníku projektov nenašiel nič
„Opozícia ministra Érseka kritizuje, že za minulý rok neodovzdal ani jeden kilometer úseku diaľnic. Keď nastúpil, v zásobníku projektov na vyhlásenie súťaže na zhotoviteľa nenašiel nič,“ upozornil Bugár.
Aj preto bol rok 2018 rokom vyhlasovania súťaží, aby jeho nástupca nenašiel prázdny zásobník projektov. „To nie je len o tom, že zoženiete peniaze, ale aj o tom, že máte čo stavať,“ dodal Bugár.