Výstavba predĺženia električkovej trate do bratislavskej Petržalky aktuálne pokračuje prácami na dvoch mostoch. Prvým z nich je združený most Rusovská cesta. Ide o mostný objekt neďaleko súčasnej zastávky Bosákova.
Prebiehajú výkopové práce
„Aktuálne tu pripravujeme výkopy pre podpery mosta,“ informuje hlavné mesto na sociálnej sieti. Dodáva, že na tomto mieste realizujú zarážanie štetovníc, ktoré zabránia zosuvu pôdy.
Po zarazení štetovníc do hĺbky približne 12 metrov pod terénom a príprave výkopov pre podpery mosta príde na rad vyhotovenie opôr a podpier.
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky, vzniknú dočasné dopravné obmedzenia (foto)
Okrem toho začali aj s prácami na najdlhšom moste stavby cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny. Pôjde o most pre električky, popod ktorý povedie aj lávka pre peších s bezbariérovým prístupom. Na tomto mieste realizujú tiež zarážanie štetovníc do zeme a zhotovujú výkopy pre podpery mosta.
Spevnenie okolitej pôdy
„Nasledovať bude trysková injektáž, ktorou utesníme stavebnú jamu tak, že vytvoríme viaceré vrty do zeme a čerpadlom nanesieme injektážnu zmes, ktorá spevní základovú pôdu,“ vysvetľuje mesto. Ako dodáva, ide o dôležitý krok pre vytvorenie tvrdého podkladu a stabilnej pôdy pred ďalšími stavebnými procesmi.
Práce na najdlhšom moste budú pokračovať vybudovaním spodnej stavby (základy a mostné piliere), zhotovením lešenia a debnenia, budovaním nosnej konštrukcie mosta, ktorá bude neskôr vybetónovaná.
Budovanie električkovej trate do Petržalky je v plnom prúde, zhotoviteľ začal s rozsiahlymi terénnymi úpravami
„Po zatvrdnutí betónu dorobíme súčasti mostného zvršku a vybavenia mosta,“ poznamenal magistrát. Na trase budúcej električkovej trate vo februári odstraňovali ornicu, vrchnú vrstvu pôdy z nespevnených plôch.
„Celkový rozsah takto upravenej plochy je 61 750 metrov štvorcových s hrúbkou v priemere 10 centimetrov. Získanú zeminu použijeme neskôr pri zatrávňovaní a výsadbe v okolí,“ doplnilo mesto.
Hrozí prepadnutie eurofondov
Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky odovzdaním staveniska skupine dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka 18. novembra 2021.
Trať by mala byť dokončená do konca roka 2023, celková hodnota zákazky je 74 585 993,96 eura bez DPH. Projekt okrem novej električkovej trate v dĺžke 3,9 kilometra a siedmich zastávok.
Začali s búraním stavby bratislavského metra, vznikne tam nová električková trať do Petržalky (video)
Zahŕňa aj rekonštrukciu 490 metrov existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie štyroch mostných objektov, deviatich križovatiek a šesť kilometrov segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate.