Veľká väčšina cestujúcich v mestskej a regionálnej doprave má k dispozícii aj iné možnosti prepravy, pričom autobusovú uprednostňuje 78 %. Pri rozhodovaní o tom, či využijú služby verejnej osobnej dopravy, zohľadňujú viaceré kritériá.
Pre 63 % cestujúcich je dôležitá najmä spoľahlivosť, nasledujú krátka čakacia doba s podielom preferencií 46 %, čistota a pohodlie so 43 % a až potom cena so 41 %.
Vyplynulo to z veľkého prieskumu spokojnosti cestujúcich, ktorý dopravná skupina Arriva uskutočnila od septembra do decembra 2023 a zúčastnilo sa ho 2 609 respondentov.
Hodnotenie kvality služieb
V porovnaní s rokom 2022 sa hodnotenie kvality služieb verejnej dopravy, ktoré poskytujú autobusové spoločnosti Arriva v piatich krajoch a 16 mestách Slovenska, podľa dopravcu zlepšilo vo všetkých parametroch a na škále 1 až 5 dosiahlo celkovú známku 3,81.
Pritom 47 % opýtaných využíva autobus päť- až sedemkrát týždenne, ďalších 23 % v ňom cestuje dva- až trikrát týždenne.
Za najdôležitejšie oblasti zlepšenia do budúcnosti považujú cestujúci dodržiavanie cestovných poriadkov, správanie vodičov, ako aj kvalitu zastávok a prístreškov. O týchto témach a ostatných výsledkoch prieskumu spokojnosti cestujúcich bude Arriva podrobne informovať svojich objednávateľov.
Nové služby
„Chceme, aby ľudia nechali svoje autá doma a presadli do verejnej dopravy, preto im ponúkame bezpečnú, pohodlnú a cenovo dostupnú alternatívu,“ uviedla riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností Arriva na Slovensku Petra Helecz.
Arriva v minulom roku výrazne obnovila svoj vozidlový park a zároveň pokračovala v investíciách do obnovy autobusových staníc a terminálov.
Arriva bude ďalšie roky zabezpečovať autobusovú dopravu v Nitrianskom kraji, cestujúcim sa nebude meniť cena lístka
„Zavádzame tiež nové služby, vrátane taktovej dopravy aj na regionálnych linkách. V spolupráci s našimi objednávateľmi, ktorými sú samosprávne kraje a mestá, taktiež priebežne prispôsobujeme cestovné poriadky potrebám našich cestujúcich,“ priblížila Petra Helecz.
Ako dodala, práve oni v najnovšom prieskume spokojnosti potvrdili, že sú na dobrej ceste.
Arriva pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najväčším prevádzkovateľom autobusovej dopravy na Slovensku. V Bratislavskom, Košickom, Nitrianskom, Trnavskom a Žilinskom kraji zabezpečuje mestskú, prímestskú, zmluvnú a komerčnú autobusovú dopravu. Od roku 2017 prevádzkuje službu zdieľaných bicyklov, tzv. bikesharing.
Arriva zamestnáva na Slovensku viac ako 2 500 ľudí a prevádzkuje vyše 1 500 autobusov. Skupinu na Slovensku tvorí šesť dopravných spoločností, servisná spoločnosť a centrála. Arriva je popredným poskytovateľom osobnej dopravy v celej Európe, zamestnáva približne 35 500 ľudí, zabezpečuje prepravu zhruba 1,5 miliardy cestujúcich v 10 európskych krajinách.
S autobusmi, vlakmi, autokarmi, električkami, vodnými autobusmi, systémami zdieľania bicyklov a dopravnými riešeniami na požiadanie. Dopravca pôsobí okrem Slovenska v Českej republike, Chorvátsku, Maďarsku, Taliansku, Holandsku, Poľsku, Slovinsku, Španielsku a Spojenom kráľovstve.