BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) – Najčítanejším denníkom je naďalej Nový Čas, ktorý číta 18 percent populácie vo veku 14 – 79 rokov. Vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI (MML-TGI) spoločnosti MEDIAN SK za 3. a 4. kvartál 2013.
Druhý v poradí je denník Sme s ôsmimi percentami. Čítanosť denníka Plus jeden deň je na úrovni sedem percent, nasleduje denník Pravda s rovnakým výsledkom. Hospodárske noviny, Šport a Korzár majú čítanosť štyri percentá. Ďalej nasledujú Új Szó s dvomi a Avízo s jedným percentom.
Celkovo čítalo posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov v 3. a 4. kvartáli minulého roka 34 percent populácie a za posledných 14 dní 71 percent. Výsledky prieskumu poskytla agentúre SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Prieskum uskutočnili od 24. júna do 8. decembra 2013 na vzorke 4 231 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.
Boduje aj Plus 7 dní
Vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov si prelistuje alebo prečíta 44 percent populácie. Celková čítanosť týždenníkov klesla v porovnaní s 2. a 3. kvartálom 2013 o jedno percento.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 11 percent a druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou osem percent. Nový čas pre ženy dosiahol sedempercentnú čítanosť, rovnako ako Báječná žena. Na piatom mieste je Eurotelevízia s piatimi percentami a na šiestom mieste Slovenka so štyrmi. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s čítanosťou tri percentá.
Dvojtýždenníky si prečítalo v 3. a 4. kvartáli vlaňajška 18 percent populácie. Je to jednopercentný nárast v porovnaní s 2. a 3. kvartálom 2013. Najčítanejšími titulmi medzi dvojtýždenníkmi sú TVmax so štyrmi percentami a Teleplus s tromi. Bratislavské noviny a Bratislavský kuriér majú dve percentná, Relax, Profit a Tatransko-Spišské ECHO dosahujú jednopercentnú čítanosť.
Najpočúvanejší je Expres
Mesačníky číta podľa prieskumu 50 percent populácie. Poradie otvára časopis Zdravie s deviatimi percentami. Ďalšiu priečku obsadil Záhradkár s ôsmimi, nasleduje Eva so siedmimi percentami a za ňou je EMMA s výsledkom šesť percent. Nasledujú mesačníky Nový čas Krížovky so štyrmi percentami, Maxikrížovky a Auto motor a šport mali tri percentá.
Rádio Expres a televízia Markíza patria dlhodobo medzi médiá s najvyššou priazňou poslucháčov a divákov.
Podľa výskumu, včera rádio počúvalo 69 % opýtaných. Poradie v ich preferenciách rádií otvára Rádio Expres (19 %).
Druhé je Rádio Slovensko, prvý rozhlasový okruh verejnoprávneho RTVS so 16 % a tretie Fun rádio s 12 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie. Rádio Europa 2 získalo 7 %.
Umiestnilo sa aj rádio Viva
Šiesta priečka patrí Rádiu Regina so 6 % a siedme je Rádio Viva so 4 %, ktoré však od 22. decembra 2013 už nevysiela. Výsledky prieskumu poskytla agentúre SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK. Prieskum uskutočnili od 24. júna do 8. decembra 2013 na vzorke 4 231 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 91 %. Poradie otvára Rádio Expres 34 %, ďalej Rádio Slovensko s 28 %, nasleduje Fun rádio s 25 %. S 18 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 s 15 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 12 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva s 10 %
Prieskum sa tradične zameral aj na podiel na trhu. Z rádií malo podľa jeho zistení najväčší podiel na trhu (share) v 3. + 4. kvartáli 2013 Rádio Expres s 21-percentným a Rádio Slovensko s 19-percentným podielom na trhu. S podielom 14 % sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Europa 2 s 9 % a ďalej Jemné melódie s 8 %. Rádio Regina dosiahlo 7 % a Rádio Viva 5 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 17 % z trhu.
Obľúbené televízie
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 89 %. Televíziu v 3. + 4. kvartáli 2013 celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 56 %. Sledovanosť na úrovni 39 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa ako tretia umiestnila Jednotka s 18 %.
Nasleduje TV Doma s 8 %, TA3 so 7 %, Dvojka so 4 % a RTL Klub s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV2, ČT1, TV Dajto a NOVA rovnako s 3 % sledovanosťou, informovala ďalej Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Markíza v 3. a 4. kvartáli 2013 viedla aj v oblasti podielu na trhu (share), na prvom mieste sa umiestnila so 40 %. TV JOJ dosiahla 24-percentný podiel na trhu a za ňou sa s 9 % podielom na trhu umiestnila Jednotka RTVS. Nasledujú TV Doma s 5 %, TA3 s 2 % a slovenskú sedmičku uzatvárajú TV Dajto a Dvojka s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 17 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú tri stanice: RTL Klub (2 %),TV2 (2 %) a NOVA (1 %).