BRATISLAVA 6. novembra (WEBNOVINY) – Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou Markíza, vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI (MML -TGI) spoločnosti MEDIAN SK.
V časti venovanej elektronickým médiám sa prieskum zameral na 49 rozhlasových staníc, 73 televíznych staníc a štyri teletexty. Podľa odpovedí v 2. a 3. kvartáli tohto roka „počúvalo včera“ niektoré z rádií 68 percent respondentov.
Poradie najpočúvanejších staníc otvára Rádio Expres (19 %), nasleduje prvý okruh verejnoprávneho rozhlasu, RTVS – Rádio Slovensko (16 %) a tretím je Fun rádio (12 %).
Prieskum uskutočnila MEDIAN SK od 1. apríla do 15. septembra na vzorke 4021 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. Poradie najviac počúvaných rádií ďalej pokračuje štvrtým miestom, ktoré s ôsmimi percentami patrí v prieskume Jemným melódiám. Rádio Europa 2 získalo so siedmimi percentami piatu pozíciu.
„Žralokmi“ na trhu sú SRo a Expres
Šiesta priečka patrí regionálnemu rozhlasovému okruhu RTVS, Rádiu Regina (6 %) a siedme je Rádio Viva so štyrmi percentami. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla 6-percentnú počúvanosť.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ bola 90 %. Poradie otvára Rádio Expres s34 %, ďalej Rádio Slovensko s 27-percentami, nasleduje Fun rádio s 25-percentami.
So 17-percentami sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Europa 2 so 16-percentami. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 12-percentami a siedma priečka patrí Rádiu Viva s 9-percentami. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla počúvanosť 13 percent.
Ako ďalej informovala Kleinertová, zo základných výsledkov prieskumu MEDIAN SK, MML-TGI za 2. a 3. kvartál 2013 ďalej vyplýva, že od apríla do polovice septembra dosiahli zo sledovaných rozhlasových staníc najvyšší podiel na trhu (share) Rádio Expres (22 %) a Rádio Slovensko (20 %).
S 15-percentným podielom na trhu sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Štvrté bolo rádio Europa 2 (9 %) a ďalej Jemné melódie rovnako s deviatimi percentami. Rádio Regina dosiahlo sedem percent a Rádio Viva päť percent. Rozhlasová sieť RADIONET total dosiahla tiež 5-percentný podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice mali spolu podiel deväť percent z trhu.
Televíziu sledovali milióny divákov
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je podľa prieskumu 89 percent. Televíziu v 2. a 3. kvartáli 2013 celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 56 percent.
Sledovanosť na úrovni 40 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila verejnoprávna RTVS s televíznou Jednotkou a 19-percentnou sledovanosťou. Nasleduje TV Doma (8 %), TA3 (6 %), ČT1 (4 %) a Dvojka (3 %). Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV Dajto, RTL Klub, TV2 a Plus rovnako so sledovanosťou tri percentá.
Prvá priečka na trhu (share) za 2. a 3. kvartál patrí s 39 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla 25-percentný podiel na trhu a za ňou sa s 10 percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.
Nasleduje TV Doma (5 %), TA3 (2 %) a slovenskú sedmičku uzatvárajú TV Dajto a Plus s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 16 percent, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice: RTL Klub (2 %), TV 2 (2 %) a ČT1 (1 %).
Výsledky Národného prieskumu MML – TGI poskytla agentúre SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK.