Andrej Pejic rozčeril vody módneho biznisu krátko po tom, ako ho v roku 2007 na trhovisku v Melbourne objavil módny skaut. Dvadsaťročný rodák z Bosny a Hercegoviny zaujal svojím unikátnym výzorom, ktorý mu dovoľuje predvádzať pánske aj dámske oblečenie. Medzitým sa stihol na predvádzacom móle objaviť v svadobných šatách od Gaultiera, prijal ponuku na nakrútenie krátkeho videa, v ktorom napodobňuje Marilyn Monroe a na jeseň bol predstavený aj kráľovnej Alžbete II.
Pejicov najnovší počin však vyvolal vlnu otázok. Mladý muž sa stal tvárou holandskej reklamy na push-up podprsenku značky Hema. Reklama uvádza, že táto cenovo dostupná podprsenka zväčší prsia až o dve veľkosti a vďaka nej mladík získal plný dekolt. Na internete sa následne zjavili mnohé provokatívne reakcie. „Ak nová podprsenka dokáže z mužskej hrude vytvarovať takéto poprsie, potom je naozaj zázračná,“ napísal jeden z užívateľov sociálnej siete Twitter.
Hoci Pejic zdobil už titulky prestížnych módnych magazínov a predvádzal na svetových týždňoch módy pánske aj dámske oblečenie, jeho najnovšia kampaň prekvapuje. Módna značka Hema výber modela na prezentáciu podprsenky nekomentovala, Andrej Pejic však na túto tému reagoval na sieti Twitter: „Či som si niekedy myslel, že mám dosť materiálu na to, aby som robil reklamu na push-up podprsenku? Nie. Ale pracujem na tom, či?“
Rodák z bosnianskej Tuzly sa so svojou mamou ako osemročný presťahoval do Austrálie. Keď mal 17, oslovili ho módni skauti a odvtedy má vo svete modelingu na ružiach ustlané. Vďaka svojej výške, štíhlej postave, výrazným lícnym kostiam a dlhým blond vlasom sa stal obľúbeným modelom svetových značiek vrátane Marc Jacobs či Jean Paul Gaultier. Ako tvár kontroverznej reklamnej kampane pritiahol holandskej značke toľkú pozornosť, v akú ani nedúfala a sebe tak možno postupne vydláždi cestu aj na mólo prestížnej Victoria´s Secret Fashion Show.
www.mirror.co.uk