V digitálnej ére sa menia aj nákupné zvyklosti Slovákov. Najnovší kvartálny prieskum spoločnosti Wolt ukázal, že v online objednávaní potravín dominujú prekvapivo muži.
Hoci sa jedlo, varenie a stolovanie tradične spájajú skôr so ženami, práve muži sú tí, ktorí častejšie využívajú online platformy na nákup potravín. Uprednostňujú rýchle, pravidelné nákupy, na týždennej báze alebo viackrát do mesiaca.
Prieskum odhalil ďalšie rozdiely
Naopak, ženy objednávajú menej často, raz za mesiac tak spraví objednávku takmer tretina z nich. Tento rozdiel môže byť spôsobený tým, že ženy využívajú donášku predovšetkým na väčšie nákupy na dlhšie obdobie.
COOP Jednota predstavila svoju novú prémiovú značku TOMU VER
Dôvody, prečo si ľudia vyberajú online nakupovanie, sú u mužov aj žien podobné, no prieskum odhalil aj rozdiely v ich prioritách. Muži kladú dôraz najmä na úsporu času. Viac ako polovica z nich uviedla, že nechce tráviť čas chodením do obchodu, a 39 % považuje online nákup za rýchlejšie a praktickejšie riešenie.

Cenia si aj širšiu ponuku
Naopak, ženy oceňujú najmä pohodlie, že dostanú nákup až domov. Pre 54 % zákazníčok je veľkou výhodou, že sa vyhnú noseniu ťažkých tašiek. Viac ako tretina vníma flexibilitu doručenia ako dôležitý faktor pri plánovaní svojho času a pätina si cení širšiu ponuku produktov, ktoré v bežných obchodoch nemusia nájsť.
Slovenská ekonomika v tomto roku porastie, hovorí prognóza Inštitútu finančnej politiky, stabilný zostane aj trh práce
„Dlhodobo vnímame celkový nárast záujmu o online nákup potravín. V rámci platformy máme už dlhodobo stabilných partnerov ako Billa, Tesco, Delia alebo Coop Jednota Slovensko. Zároveň sa nám podarilo rozšíriť platformu Wolt Market už do troch veľkých slovenských miest. Ľudia si aj vďaka tomu postupne zvykajú na benefity, ktoré im takéto nakupovanie prináša,“ hovorí Tomáš Beniak, generálny riaditeľ Woltu pre Slovensko a Česko.
