BRATISLAVA 12. februára (WebNoviny.sk) – Na základe analýzy spoločnosti EuroAWK vizuál – bilbord s textom „Rodina je muž a žena. Stop LGBT! Marian Kotleba, konečne slovenský prezident“ nie je v rozpore s platnou legislatívou Slovenskej republiky.
Spoločnosť tak reagovala na postoje mimovládnych organizácií, ktoré vyjadrili znepokojenie nad uvedeným textom. „Napriek tomu sme však zadávateľa reklamy požiadali o dodanie nových plagátov s iným motívom. Po ich dodaní tieto následne využijeme na prelepenie predmetných plôch,“ informoval agentúru SITA obchodný riaditeľ spoločnosti Róbert Lenárt.
Signatári Charty diverzity kritizujú Kotlebove predvolebné bilbordy, sú diskriminačné
Mimovládne organizácie Inštitút ľudských práv, Slovak Political Watchdog a Dúhové Slovensko odštartovali petíciu adresovanú firme, ktorá pútače prenajala, aby nenávistný obsah odstránila. Za prvý deň sa vyzbieralo viac ako 3 500 podpisov. Takisto podali v pondelok trestné oznámenie na stranu Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko a jej kandidáta Mariana Kotlebu za jeho predvolebné bilbordy.
Znepokojenie nad bilbordami vyjadrilo aj viac ako 50 slovenských firiem, organizácií a inštitúcií, ktoré sa pripojili k Charte diverzity. Zdôraznili, že nenávistné prejavy, ktoré diskriminujú ľudí na základe ich veku, pohlavia, pôvodu, zdravotného stavu či sexuálnej orientácie, nemajú v slušnej spoločnosti miesto. Bilbordy podľa ich vyhlásenia porušujú Etický kódex reklamnej praxe, a to najmä článok, že reklama nesmie podporovať žiadnu formu diskriminácie.