BRATISLAVA 14. júna (WBN/PR) – V dôsledku záplav, ktoré postihli viaceré regióny Slovenska, došlo popri poškodení distribučnej plynárenskej siete v mnohých prípadoch aj k zaplaveniu koncových zariadení, ako napríklad plynových kotlov. Keďže ide o odberné plynové zariadenia, ktoré si vyžadujú odbornú manipuláciu, odporúča Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) z dôvodu bezpečnosti nezapájať do prevádzky takto zasiahnuté spotrebiče skôr, ako ich odborne skontroluje servisný technik.
Naši zákazníci sa môžu s dôverou obrátiť na spoločnosť SPP, ktorá má pre nich v rámci Výhodnej ponuky plynových spotrebičov pripravenú akciovú ponuku Aliančných partnerov SPP so širokým spektrom plynových spotrebičov.
V snahe predísť ďalším škodám odporúčajú Alianční partneri SPP po zasiahnutí domácnosti záplavami dodržať niekoľko zásad:
V prípade, že došlo k zaplaveniu koncového plynového zariadenia:
– V žiadnom prípade opätovne nespúšťajte plynový spotrebič, ale okamžite kontaktujte servisného technika.
– Plynový spotrebič nerozoberajte, očistenie, kontrolu a spustenie spotrebiča môže vykonať len odborne spôsobilá osoba.
– Demontovaný spotrebič môže inštalovať len servisný technik, čiže odborne spôsobilá osoba.
– V prípade, že pred záplavou nebol uzatvorený hlavný uzáver plynu (HUP), ihneď ho zatvorte.
– Nechajte si skontrolovať funkčnosť komínového telesa a overte, či nie je poškodené, to isté platí aj pre vnútorné rozvody plynu.
– Po záplavách skontrolujte najmä miesto okolia meradla a hlavný uzáver plynu.
– V prípade podozrenia na únik plynu, alebo poškodenia plynárenského zariadenia ihneď kontaktujte Poruchovú linku – plyn 0850 111 727.
– Kontaktujte vašu poisťovňu pre zabezpečenie obhliadky poškodeného spotrebiča, prípadne vykonajte fotodokumentáciu a po dohode s poisťovňou máte možnosť nechať si spotrebič opraviť servisným technikom.
Na miestach, kde stále existuje riziko záplav:
– Ihneď uzavrite hlavný uzáver plynu a prívod elektrického prúdu.
– V prípade možnosti zabezpečte demontáž armatúr a kotla/spotrebiča a následne riadne utesnite rozvody. Kotol uskladnite na suchom mieste – ak to podmienky dovoľujú, túto činnosť prenechajte na servisného technika.
– Minimalizujte možné vplyvy vody a bahna na spotrebič, napríklad zabalením do igelitu, izolovaním od okolia a podobne.
Kontakty na najbližšie servisné spoločnosti nájdete na internetovej stránke SPP https://www.spp.sk//partneri/vyber-servisnej-spolocnosti/. Potrebné kontakty môžete získať aj telefonicky na Zákazníckej linke 0850 111 363, e-mailom na zakaznickalinka@spp.sk alebo osobne v Zákazníckych centrách SPP na celom Slovensku. Prehľad s Výhodnou ponukou plynových spotrebičov od Aliančných partnerov SPP nájdete aj na internetovej stránke SPP https://www.spp.sk//sk/zakaznici/domacnosti/spp-bez-starosti/ponuka-plynovych-spotrebicov/.
Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) (www.spp.sk) je nadnárodná energetická spoločnosť a spoľahlivý dodávateľ energií a služieb. SPP priamo nadväzuje na viac ako 150-ročnú tradíciu plynárenstva na Slovensku. Víziou spoločnosti je byť jednou z vedúcich energetických skupín v strednej a východnej Európe so silnou dôverou zákazníkov a obchodných partnerov. SPP poskytuje spoľahlivé a konkurencieschopné dodávky energií a s nimi spojené služby na Slovensku aj na medzinárodných trhoch. Spoločnosť ponúka riešenia pri úspore energií a podporuje iniciatívy zamerané na trvalo udržateľný rozvoj. Akcionármi SPP sú Slovenská republika prostredníctvom Fondu národného majetku SR (51 %) a spoločnosť Slovak Gas Holding B.V. (49 %), konzorcium spoločností E.ON Ruhrgas AG a GDF SUEZ.