BRATISLAVA 3. februára (WEBNOVINY) – Slovensko by sa malo v zahraničí propagovať ako úspešná krajina s dobrými službami, kam sa oplatí ísť. „Tak to robia všetci – aj tí, čo sú na tom podstatne horšie,“ povedal dnes na vernisáži Banská Štiavnica – mesto svetového dedičstva na Bratislavskom hrade exminister práce, sociálnych vecí a rodiny Ľudovít Kaník. Tvrdí, že hoci sa Slováci nemajú za čo hanbiť, sú radi masochisti, podceňujú sa a kritizujú.
Známy banskoštiavnický hoteliér a bývalý predseda Demokratickej strany vidí pri rozvoji mesta kľúčovú úlohu v aktivite súkromných podnikateľov, nie v selektívnej podpore zo strany štátu. „Úlohou štátu je vytvárať dobré podnikateľské podmienky, nízke dane a odvody, tie pomôžu všetkým,“ nazdáva sa.
Podľa podpredsedu parlamentu Miroslava Číža (Smer-SD), rodáka zo Štiavnických baní a bývalého predsedu Spolku priateľov Banskej Štiavnice a rodákov, má turistika potenciál vykryť štyri až päť mesiacov v roku. „Zvyšný priestor je nevykrytý, uvažujeme nad tým a snažíme sa aj pomôcť rozvojom kongresovej turistiky,“ povedal pre SITA.
Poslankyňa za ĽS-HZDS Katarína Tóthová rovnako ako Kaník tvrdí, že Banská Štiavnica aj celé Slovensko by mali robiť viac pre propagáciu. „Husi majú väčšie, možno aj kvalitnejšie vajíčka. Lenže husička tichučko znesie a sliepočka si zakotkodáka – urobí si reklamu,“ dodala paralelu z prírodnej ríše.
Výstava bola pôvodne nainštalovaná v septembri 2008 v banskoštiavnickom Berggerichte pri príležitosti 15. výročia zápisu mesta na Zoznam svetového dedičstva UNESCO. Prezentuje Banskú Štiavnicu ako mesto spojené s európskymi aj svetovými prvenstvami a vynálezmi v oblasti baníctva, hutníctva, prírodných vied, školstva a kultúry. Záujemcovia si ju môžu na Hrade prezrieť do 25. februára.
SITA