BRATISLAVA 18. januára (WEBNOVINY) – Silný vietor, záveje a zanášanie výhybiek komplikovali od rána situáciu na bratislavskej Hlavnej stanici.
Situácia v osobnej železničnej doprave sa postupne upokojuje. Od 11:15 začali premávať vlaky na trase Hlavná stanica Bratislava – Marchegg – Viedeň. Meškanie vlakov na bratislavskej Hlavnej stanici je približne 60 minút.
Železnice Slovenskej republiky vyhlásili druhý stupeň zimných opatrení. Niektoré vlaky stoja pred Bratislavou, niektoré odklonili na Raču a Vinohrady, ďalšie sa točia vo Vajnoroch a Pezinku, niektoré vlaky boli aj odrieknuté.
Informácie o meškaní vlakov
Všetky podrobnosti o cestovaní vlakom získajú cestujúci na čísle Kontaktného centra 18 188, pri volaniach zo zahraničia +421 2448 58 188, ktoré má nepretržitú prevádzku, v zákazníckych centrách ZSSK, v osobných pokladniciach ZSSK, na emailovej adrese: info@slovakrail.sk alebo na internetovej stránke www.slovakrail.sk.
„Od skorého rána komplikuje situáciu predovšetkým na Bratislavskej hlavnej stanici silný vietor, ktorý nám zafúkava výhybky, tvoria sa záveje a navyše je tam zlá viditeľnosť,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. ŽSR nasadili všetku dostupnú techniku aj ľudí, ktorí neustále pracujú na sprejazdnení dopravnej cesty a čistení výhybiek.
Všetky rýchliky rady 600, 800, IC vlaky a tranzitujúce EC vlaky sú vypravené z Bratislavy Hlavnej stanice. Osobné vlaky od Trnavy končia svoju cestu v Pezinku alebo v Bratislave – Rači. Vlaky od Nových Zámkov končia svoju cestu v stanici Bratislava Nové Mesto.
Obrazom: Hlavnú stanicu v Bratislave ochromil sneh a vietor
Vlaky z Devínskej Novej Vsi prichádzajú do Hlavnej stanice, ale majú tiež meškanie, informovala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Slavomíra Šubrtová. ZSSK v úsilí dopraviť všetkých cestujúcich do železničných staníc, zabezpečila odklony vlakov na železničné stanice v najbližšom okolí Bratislavy, aby mohli využiť prepravu mestskou hromadnou dopravou alebo autobusovú dopravu SAD.
„Žiadny vlak nezostal uviaznutý na trati alebo mimo železničných staníc,“ doplnila Šubrtová. Cestovné lístky ZSSK sú uznávané aj na vlaky RegioJet v úseku Bratislava – Hlavná stanica – Bratislava Nové Mesto a späť.
RegioJet mešká hodinu
Situácia s prevádzkou vlakov RegioJet na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno sa stále komplikuje, vlaky meškajú v priemere 60 minút a viac, a to pre zamrznuté výhybky na trase. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj, spoločnosť robí maximum pre udržanie čo najväčšej plynulosti prevádzky.
Podľa jeho slov ide napríklad o organizáciu operatívnych prestupov medzi vlakmi na trase a ich náhradu kyvadlovou dopravou.
V prípade, že cestujúci nebude cestovať vlakom, v pokladniciach ZSSK v Bratislave mu vrátia časť za neprecestovaný úsek, respektíve za celý cestovný lístok.
„Nasadili sme všetku dostupnú techniku aj ľudí, ktorí neustále pracujú na sprejazdnení dopravnej cesty a čistení výhybiek,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková. Celkovo je nasadených 44 zamestnancov a dva prúdové rozmrazovače na bratislavskej hlavnej stanici, 20 zamestnancov na stanici Bratislava Nové Mesto a 10 zamestnancov na stanici Bratislava predmestie.
Na ostatných železničných staniciach v Bratislave sú k dispozícii zamestnanci, ktorí boli odvolaní z okolitých pracovísk, kde nie sú problémy s počasím, a to podľa prevádzkovej potreby. „Zabezpečené je aj striedanie zamestnancov, aby sme mohli riešiť situáciu s nepriaznivým počasím nepretržite aj počas víkendu,“ dodala Pavlíková.
Cestujúci v uzlových staniciach boli prostredníctvom staničných rozhlasov o situácii vyrozumení, takže mali možnosť zvážiť svoje cestovanie. Premávka v smere Bratislava – Dunajská Streda je bez obmedzení, zatiaľ tieto vlaky normálne prichádzajú a odchádzajú z Hlavnej stanice v Bratislave.
Lístky sa môžu vrátiť bez poplatku
Prebukovanie cestovných lístkov Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) neponúka, no ak cestujúci so zakúpeným lístkom nechce dnes cestovať, v pokladniciach ZSSK mu vyplatia sumu za celý lístok bez storno poplatku.
Ako ďalej agentúru SITA informovala vedúca Odboru komunikácie ZSSK Slavomíra Šubrtová, rozhodli sa tak v dôsledku súčasnej kalamity.
„Neprecestovanú časť vrátime bez zrážky a cestujúci majú na vrátenie 12 mesiacov,“ uviedla s dodatkom, že meškanie vlakov v dôsledku nepriaznivých poveternostných podmienok neodškodňujú.
Cestovné lístky na vlak IC a komerčný vlak Ex 1502 obsahujú v cene aj rezerváciu miesta a platia len na konkrétny vlak a konkrétny deň. V prípade, že cestujúci napríklad nestihne vlak IC, môže lístok použiť v ktoromkoľvek ďalšom vlaku (okrem vlaku IC) s nástupom cesty v deň, na ktorý bol cestovný doklad zakúpený.
Ak cestujúci nechce ďalej cestovať, je možné cestovný doklad na vlak IC vrátiť v pokladnici až do 60 minút po odchode vlaku IC. Túto možnosť však nie je možné uplatniť na cestovné doklady na vlak IC zakúpené prostredníctvom internetu, takýto lístok je možné vrátiť najneskôr do dvoch hodín pred odchodom vlaku z východovej stanice.