BRATISLAVA 26. septembra (WEBNOVINY) – Reprezentatívnu vzorku prieskumu tvorilo 2 800 mladých ľudí vo veku do tridsať rokov, jedna polovica študovala na vysokej škole, druhá pracovala. Regionálne zastúpenie malo 14 krajín – USA, Kanada, Mexiko, Brazília, Veľká Británia, Francúzsko, Španielsko, Nemecko, Taliansko, Rusko, India, Čína, Japonsko a Austrália.
Výsledky štúdie prekvapili mnohých. Viac ako tretina mladých ľudí uvádza internet medzi základnými životnými potrebami ako sú vzduch, voda, jedlo či bývanie. A viac ako 50 % respondentov uviedlo, že by bez internetu nevedeli žiť a je pre nich „neodmysliteľnou súčasťou ich života“. Bez čoho teda nedokáže dnešná mladá generácia existovať?
Bez internetu – Pre štyroch z piatich študentov a mladých pracovníkov je internet nevyhnutný pre ich každodenný život.
Bez technológií – Dve tretiny študentov (66%) a viac ako polovica mladých zamestnancov (58%) označilo mobilné zariadenie (laptop, inteligentný telefón, tablet) ako „najdôležitejšiu technológiu v ich živote.“ Toto vyjadrenie podporuje dnes mnohými spochybňovanú potrebu tradičných kancelárií v porovnaní so schopnosťou pripojiť sa na internet a pracovať kdekoľvek. V prieskume z roku 2010 celosvetovo 60 % zamestnancov uviedlo, že podľa nich kancelárie nie sú pre produktivitu potrebné.
Bez smartfónov – 19 % študentov považuje inteligentný telefón za „najdôležitejšie zariadenie“ využívané každý deň (20 % uvádza stolný počítač).
Bez Facebooku – Približne 9 z 10 respondentov uviedlo, že majú Facebook profil a sledujú ho minimálne jeden krát denne. 33 % opýtaných uviedlo, že svoj profil sleduje aspoň 5 krát denne. 7 z 10 zamestnancov si pridalo podnikových manažérov alebo spolupracovníkov medzi priateľov na Facebooku.
Prieskum zroveň ukázal, že mladú generáciu čoraz menej oslovujú tradičné zdroje informácií ako sú televízia, noviny či knihy. Podľa štúdie význam televízie klesá v prospech mobilných zariadení. Len 6 % študentov a 8 % zamestnancov uviedlo, že televízor je najdôležitejšia technológia v ich každodennom živote. Keďže sa televízia a filmy stávajú dostupnými na mobilných zariadeniach, je pravdepodobné, že význam klasickej TV bude klesať aj v budúcnosti. Ešte viac sa to prejavuje pri novinách – len jeden z každých 25 zúčastnených ich uviedol ako najdôležitejší zdroj informácií. A úplne najhoršie dopadli tlačené knihy – až 21% študentov si nekúpilo fyzickú knihu (s výnimkou školských učebníc) viac ako dva roky – alebo ešte nikdy.