BRATISLAVA 8. mája (WEBNOVINY) – Zatiaľčo konkurenčná spoločnosť Apple sa môže pochváliť marketingom, ktorý v tejto oblasti určuje celosvetové trendy a už roky sa s ňou spája označenie „reklamní mágovia“, Microsoft v tejto oblasti zaspal dobu.
Apple s obrovskou pompou uviedol iPhone, ktorý sa stal celosvetovým hitom a behom pár mesiacov ho urobil aj zo svojho prvého tabletu iPad, ktorého nástupca práve prichádza aj do našich obchodov. Podarilo sa im to neuveriteľne jednoducho a za krátku dobu, zatiaľčo ostatní – vrátane Microsoftu, ktorý pomenovanie „tablet“ vlastne uviedol do života – na tomto poli opakovane zlyhávali.
Pri budovaní povedomia o značke sa Apple spolieha aj na svoje kamenné obchody, prichádzajúce s revolučnou architektúrou. Najslávnejší z nich sa nachádza na Fifth Avenue v New Yorku a stal sa skutočnou turistickou atrakciou. Ak si ho zadáte do internetového vyhľadávača, len na tento jediný obchod odkazuje vyše 3,3 milióna internetových stránok.
Microsoft však nič podobné nemá a preto architekt John Doyle navrhol, ako by takýto obchod mohol vyzerať na to, aby sa stal skutočným reprezentantom značky, ktorá chce patriť medzi popredných technologických lídrov a inovátorov. Návrh bol súčasťou prezentácie marketingovej spoločnosti JWT, ktorá už bola tejto spoločnosti predstavená.
Foto: John Doyle Studio
Foto: John Doyle Studio
Foto: John Doyle Studio
Foto: John Doyle Studio
Podľa autora totiž stále 92% všetkého čo vznikne na počítačoch, je vytvorené na platforme PC a väčšina zo strojov, ktoré ju využívajú, je vybavených operačným systémom Microsoftu. Aj preto by si zaslúžil dôstojný „kamenný obchod“, ktorý by jeho pozíciu reprezentoval aj svojim vzhľadom.