BRATISLAVA 13. decembra (WEBNOVINY) – Skupina ING SR pristúpila k administratívnemu rozdeleniu banky a poisťovne. Súčasťou prvej fázy je zmena telefonických klientskych kontaktov od 1. januára budúceho roka. Zmena kontaktných čísiel ING je dôsledkom projektu rozdelenia bankovej a poisťovacej časti ING, ku ktorému ING Group pristúpila na základe dohody s Európskou komisiou z októbra 2009. „Výsledkom procesu bude aj osamostatnenie ING Poisťovne a zjednotenie všetkých bankových služieb v ING Bank. Aj naďalej však budú mať oba subjekty prepojené obchodné činnosti,“ uviedla generálna riaditeľka ING Poisťovne ČR/SR Alexis George. Proces rozdelenia je rozvrhnutý do viac ako trojročného obdobia, ktoré by malo byť dokončené na konci roka 2013.
Banka preberá riadenie retailových bankových produktov ING Banky doteraz spravovaných a predávaných ING Poisťovňou. Oddelenie poisťovacej časti ING od bankovej prebieha súčasne vo všetkých krajinách, v ktorých ING pôsobí. Ako doplnil generálny riaditeľ slovenskej pobočky ING Bank Jaroslav Vittek, s výnimkou zmeny telefonického čísla kontaktného centra sa transformácia klientov na Slovensku v tomto štádiu nijako nedotkne a nebude mať žiaden vplyv ani na poskytované produkty a ich kvalitu. ING súhlasila s rozdelením podnikania v oblasti bankovníctva a poisťovníctva v rámci dohody s Európskou komisiou o reštrukturalizácii po tom, ako dostala štátnu pomoc 10 mld. eur počas finančnej krízy.
ING je globálna finančná inštitúcia holandského pôvodu. Na slovenský trh vstúpila v roku 1991 prostredníctvom ING Bank. V súčasnosti ING na Slovensku ponúka služby a produkty v oblasti korporátneho i retailového bankovníctva, životného i dôchodkového poistenia a sporenia, ako aj investovania a správy aktív.