BRATISLAVA 29. januára (WBN/PR) – IKEA Group zverejnila správu o trvalej udržateľnosti za finančný rok (FY1) 2014, z ktorej vyplýva, že sa spoločnosť s firemnou stratégiou People & Planet Positive (Dobré pre ľudí a planétu) vydala správnym smerom a dosahuje v tejto oblasti veľmi dobré výsledky. Spoločne so správou o trvalo udržateľnom rozvoji boli zverejnené aj finančné výsledky spoločnosti. Celkový obrat vzrástol na 28,7 miliárd eur, čo predstavuje v lokálnych menách nárast o 5,9% oproti minulému roku.
Hlavné úspechy v oblasti trvalej udržateľnosti za finančný rok 2014:
• Počas roka sa IKEA Group zaviazala zakúpiť ďalších 87 veterných turbín, čím sa ich celkový počet zvýšil na 224. Inštalovala tiež 150 000 solárnych panelov, ktorých celkový počet sa zvýšil na 700 000 a spoločnosť je tak o krok bližšie k svojmu cieľu – vyprodukovať do roku 2020 viac obnoviteľnej energie, než sama spotrebuje. Do konca roka 2015 plánuje investovať do projektov z oblasti obnoviteľnej energie 1,5 miliardy eur.
• Tržby z výrobkov prospievajúcich k trvalo udržateľnému životu v domácnosti prekročili 1 miliardu eur, čo je 58% nárast v porovnaní s FY13. Tieto výrobky umožňujú ľuďom šetriť alebo vyrábať vlastnú energiu, znižovať spotrebu vody, znižovať množstvo vyprodukovaného odpadu a žiť zdravší život.
• 75% všetkého predaného osvetlenia bolo na princípe LED technológie alebo sa dá použiť s LED žiarovkami, ktoré spotrebujú o 85% menej energie a vydržia 20-krát dlhšie ako klasické žiarovky. Od septembra 2015 bude v sortimente IKEA výhradne osvetlenie LED.
• Od roku 2010 sme vďaka našej snahe o energetickú efektivitu v našich obchodných domoch a distribučných centrách ušetrili 66 miliónov eur.
• IKEA Group je v oblasti maloobchodu celosvetovo jedným z najväčších nákupcov dreva s certifikátom FSC. Vo finančnom roku 2014 sa v IKEA použilo 41% dreva s certifikátom FSC alebo recyklované drevo. Všetko drevo získala IKEA Group od dodávateľov, ktorí spĺňajú normy IKEA pre lesné hospodárstvo.
• Podiel bavlny z trvalo udržateľnejších zdrojov použitej vo výrobkoch IKEA dosiahol 76%. Farmári pestujúci trvalo udržateľnejšiu bavlnu používajú menej chemikálií a vody a zároveň zvyšujú svoje príjmy. IKEA je na najlepšej ceste dosiahnuť do konca augusta 2015 svoj cieľ v tejto oblasti – mať 100% trvalo udržateľnej bavlny.
• 47% našich manažérov sú ženy.
• V roku 2014 venovala IKEA Foundation 104 miliónov eur na podporu projektov, ktorých cieľom je pomáhať deťom v najchudobnejších oblastiach a komunitách na svete.
„Trvalá udržateľnosť je hlavnou hnacou silou inovácií a neoddeliteľnou súčasťou našej obchodnej stratégie. Vnímame ju ako významnú príležitosť ako zlepšiť naše podnikanie. Preto sme si stanovili ambiciózne 100% ciele, napríklad v oblasti sortimentu osvetlenia LED, dôležitých surovín a obnoviteľnej energie. Naším cieľom je zaistiť ďalší rast IKEA a zároveň mať pozitívny vplyv na ľudí a planétu,“ hovorí Peter Agnefjäll, prezident a CEO IKEA Group.
„Cieľom stratégie People & Planet Positive (Dobré pre ľudí a planétu) je, aby bola IKEA úplne trvalo udržateľná. Som hrdý na to, že robíme veľký pokrok predovšetkým v oblasti dodávok našich najdôležitejších materiálov – už viac ako ¾ našej bavlny a 41% nášho dreva pochádza z trvalo udržateľných zdrojov. Navyše investujeme do obnoviteľnej energie, aby sme sa priblížili k nášmu cieľu úplnej energetickej nezávislosti. Vďaka tomu, že sú naše energeticky úsporné LED žiarovky a osvetlenie cenovo dostupné a atraktívne, umožníme miliónom ľudí viesť trvalo udržateľnejší život,“ Steve Howard, Manažér pre trvalo udržateľný rozvoj, IKEA Group.
Správa o trvalej udržateľnosti IKEA FY14 je dostupná na www.IKEA.com i na www.IKEA.sk
(v časti O IKEA a sekcii Ľudia a planéta).
(1) Finančný rok (FY) 2014 v IKEA trvá od 1. septembra 2013 do 31. augusta 2014