BRATISLAVA 29. októbra (WBN/PR) – GEFCO, líder v oblasti „Logistics for Manufacturers” uplatňuje svoje odborné znalosti v oblasti logistiky zásobovania a v distribučnej logistike pre automobilový priemysel po celom svete. Tento sofistikovaný priemysel stanovil hodnoty jedinečnej kultúry GEFCO. Konkurencieschopnosť, kvalita, bezpečnosť a flexibilita sa stávajú kľúčovými atribútmi na uspokojovanie požiadaviek priemyselných zákazníkov.
Ako dôležitý partner výrobcov automobilov a dodávateľov automobilových komponentov GEFCO neustále optimalizuje toky s cieľom znížiť čas prepravy pri zachovaní kvality služieb s “nulovými nedostatkami”.
GEFCO SLOVAKIA ako prvá pobočka v strednej a východnej Európe získalo komplexný projekt PLIT. Projekt zastrešuje v krajinách strednej a východnej Európy komplexnú logistiku automobilových dielov od všetkých subdodávateľov PSA Peugeot Citroën. Komponenty sú dovážané do skladov v Trnave a následne transportované kombinovanou prepravou v kontajneroch do prístavov v Hamburgu a Bremerhaven. Z prístavov je tovar týždenne prepravovaný loďami do Brazílie a Argentíny. Cieľom projektu PLIT je zefektívniť prepravu komponentov pre výrobné závody PSA v Južnej Amerike.
„GEFCO SLOVAKIA získalo projekt PLIT na základe schopnosti ponúknuť ekonomicky lepšie riešenia, vďaka ktorým sa ušetria prepravné náklady. Od septembra tohto roka sme začali vykonávať pre klienta PSA Peugeot Citroën prepravy automobilových dielov. Ide predovšetkým o exporty do Argentíny a Brazílie. Do konca roka plánujeme vyexportovať 174 kontajnerov a v roku 2013 by mal ich počet vzrásť na 1480,” uviedla Jana Bačíková, manažér Overseas GEFCO SLOVAKIA.
CKD (Completely knocked down – kompletne rozobraté autá) – automobilové diely sa zvážajú od dodávateľov zo Slovenska, Českej Republiky, Poľska a krajín strednej a východnej Európy do trnavského skladu v Zavare, ktorý sa vďaka výhodnej geografickej polohe stal významným medzinárodným strediskom zbernej služby. Tu sú prebaľované do obalov navrhnutými inžiniermi, ktoré optimalizujú využitie priestoru v kontajneri. Po nakládke tovaru sa automaticky vygeneruje ložný list so všetkými referenciami naloženými v kontajneri.
V rámci optimalizácie tokov importu a exportu, GEFCO navrhuje riešenia šité na mieru i v oblasti colného a daňového zastúpenia. Po colnom prejednaní kontajnery odchádzajú kombinovanou prepravou do prístavu odoslania. Z Bremerhavenu sú prepravované námornou dopravou s prepravným časom 15 dní do Brazílie a 20 dní do Argentíny.
„Vďaka novej zmene logistických tokov dokážeme dnes klientovi optimalizovať náklady a ponúknuť úspory, ktoré môžu dosahovať až niekoľko miliónov,” uviedla Jana Bačíková.