Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti tieto služby chce poskytovať cestným dopravcom šesť spoločnosti, prví by mali byť taliansky Telepass a nemecký Toll4Europe.
Podľa polície obvinený v prospech konkrétneho uchádzača zmanipuloval viacero verejných obstarávaní NDS na nákup materiálno-technického vybavenia v celkovej hodnote cca 2,64 milióna eur.
V prvom roku prevádzky na tomto úseku by mala intenzita dopravy dosiahnuť priemerne zhruba 12-tisíc vozidiel denne, po desiatich rokoch by mala vzrásť na 21-tisíc áut.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.
Výstavba obojstranného odpočívadla pri hraniciach s Maďarskom trvala od začiatku roka 2021, zmluvné náklady dosiahli približne deväť miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.