Zahraniční vodiči vlani kúpili o polovicu viac diaľničných známok, najväčší nárast nastal medzi Maďarmi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dialnica d1
Foto: ilustračné, SITA/Michal Burza

Predaj elektronických diaľničných známok zahraničným motoristom v minulom roku vzrástol medziročne o 50%. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) to ukázali štatistiky za vlaňajšok v porovnaní s rokom 2021.

Nárast nastal u Maďarov

Najväčší vzostup zaznamenali u maďarských motoristov, kúpili o 85% viac známok než rok predtým.

Ako diaľničiari v piatok informovali, na prvom mieste v počte kúpených známok medzi motoristami z iných krajín sú naďalej vodiči z Česka.

Prvenstvo patrí Čechom

Prvá pätica najčastejších zahraničných užívateľov slovenských diaľnic a rýchlostných ciest zostáva v tradičnej podobe, sú v nej Česi, Nemci, Poliaci, Maďari a Rakúšania.

„Najviac diaľničných známok si vlani kúpili Česi, a to 730-tisíc kusov, čo je 55-percentný nárast. Druhú priečku obsadili návštevníci z Nemecka,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková s tým, že tí si kúpili 392-tisíc známok, teda o 30-percent viac.

Najobľúbenejšou je 10-dňová známka

Poliaci zakúpili 367-tisíc známok, čo bolo o 47 percent viac. Maďari zaplatili za 182-tisíc známok s 85-percentným rastom a Rakúšania kúpili 161-tisíc známok, čiže o 58% viac než v roku 2021.

„Najobľúbenejším typom diaľničnej známky medzi zahraničnými motoristami je 10-dňová. Česi si ich vlani kúpili takmer 571-tisíc kusov, Nemci zhruba 282-tisíc, Poliaci 262-tisíc, Maďari 159-tisíc a Rakúšania skoro 129-tisíc kusov,“ dodala Žgravčáková.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva Žgravčáková
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)