Spoločnosti Eurovia SK a Eurovia CS majú úsek dlhý 14,3 kilometra vybudovať zhruba za tri roky. Výstavba má stáť 132,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Zdĺhavú kontrolu tendrov pred uzavretím zmlúv s dodávateľmi, ktorú vykonáva Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), po novom nahradí kontrola až po podpise zmlúv.
Umožňuje to novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorú schválil parlament.
Minister na sociálnej sieti informoval, že vyhovel žiadosti Tlapu o uvoľnenie, ktorého vymenoval pôvodne v apríli 2020 krátko po tom, čo sa postavil na čelo rezortu dopravy.
Ako informoval Útvar hodnoty za peniaze, odhadované náklady projektu podľa aktualizovanej dokumentácie na stavebné povolenie sú 59,7 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, pričom oproti štúdii uskutočniteľnosti z roku 2017 klesli približne o 18 miliónov eur, teda zhruba o štvrtinu.
Odborné posudky, o ktoré sa diaľničiari v odvolaní opierajú, podľa rezortu dopravy potvrdzujú ich tvrdenie o tom, že ekvivalent k zmluvným podmienkam FIDIC nie je.
Dôvodom je zatiaľ neprávoplatné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý vlani v decembri nariadil Národnej diaľničnej spoločnosti zrušiť tender, trvajúci tri roky, pre formálne nedostatky v súťažných podkladoch.