Odvolali sa na informácie Katedry železničnej dopravy Žilinskej univerzity v Žiline a zároveň poukázali na dlhodobý nedostatok kvalifikovaných zamestnancov na železniciach.
Pre ruskú blokádu ukrajinských čiernomorských prístavov po invázii nie je možné vyvážať obilie a potraviny, európske štáty preto začali organizovať prepravu po železnici.
Podľa Asociácie železničných dopravcov Slovenska by to znamenalo výrazné zníženie konkurencieschopnosti železničnej dopravy voči cestnej doprave, ale aj dopravcom zo zahraničia.
Zástupcovia Asociácie železničných dopravcov Slovenska v otvorenom liste ministrovi dopravy a výstavby navrhli začatie konštruktívneho dialógu a vznik medzirezortnej pracovnej skupiny na riešenie problémov v sektore.
Minister dopravy a výstavby pripomenul, že takmer pol miliardy eur pôjde na modernizáciu a rekonštrukciu železničných tratí z európskych prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti.
Nákladní dopravcovia volajú po dobudovaní infraštruktúry a nastavení podmienok tak, aby bolo možné presunúť časť prepravy tovarov z ciest na železnicu.