BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) – Energetickým spoločnostiam sa kráti čas na to, aby odovzdali regulačnému úradu vyhodnotené štandardy kvality za minulý rok. Štandardy kvality musia spoločnosti dodržiavať, aby zákazník za cenu, ktorú platí za elektrinu, teplo alebo za zemný plyn, dostal primeranú kvalitu.
„Vyhodnotenie štandardov kvality a prehľad o vyplatených kompenzačných platbách za minulý rok sú regulované subjekty povinné predložiť úradu do konca februára,“ informoval Úrad pre reguláciu sieťových odvetví SR (ÚRSO).
Regulátor stále nie je spokojný s prístupom regulovaných subjektov k otázke dodržiavania štandardov kvality. Počet subjektov, ktoré predložili vyhodnotenie štandardov kvality za rok 2012 síce medziročne stúpol, ale aj napriek tomu úrad konštatoval, že vyhodnotenie štandardov kvality predložil stále nízky počet regulovaných subjektov.
„Z analýzy dosiahnutých výsledkov vyhodnotenia štandardov kvality možno konštatovať, že regulované subjekty k vyhodnocovaniu štandardov kvality pristupujú v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami zodpovednejšie, ale počet subjektov, ktoré predložili vyhodnotenie štandardov kvality je stále neuspokojivý,“ uviedol regulačný úrad.
Denník Pravda už informoval o dodržiavaní štandardov kvality a vyplatených kompenzačných platbách za minulý rok u najväčších energetických firiem. Západoslovenská distribučná pre denník prezradila, že vlani štandard kvality nedodržala pri 9 tisíc odberných miestach.
Na vyplatenie kompenzačných platieb tak firma vynaložila zhruba 136 tisíc eur. Podnik SSE-Distribúcia odhaduje, že vlani porušil štandardy kvality v 91 prípadoch, čo ju stálo asi 96 tisíc eur. Východoslovenská distribučná priznáva 130 prípadov, kedy porušila štandardy kvality, pričom priemerná výška kompenzačných platieb bola na úrovni 11,4 eura.