BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) – Koncertný dokumentárny film Michael Jackson’s This Is It si za prvý deň premietania na celom svete pripísal na svoje konto 20,1 milióna amerických dolárov (asi 13,588 milióna eur). Vo štvrtok o tom informovali štúdiá Columbia Pictures. Snímka zachytávajúca prípravy na neuskutočnené koncerty zosnulého Kráľa popu pritom podľa filmových štúdií dosiahla v USA a Kanade tržby 7,4 milióna dolárov (asi 5,002 milióna eur) a ďalších 12,7 milióna dolárov (asi 8,585 milióna eur) pribudlo zo zahraničia. „Štúdio verí, že celosvetový štart s veľkým úspechom naprieč Severnou Amerikou, Európou, Latinskou Amerikou a Áziou, predstavuje úžasný začiatok pre film a znovu potvrdzuje celosvetový záujem o Michaela Jacksona,“ uviedol vo vyhlásení spoločnosti Columbia Pictures jej hovorca Steve Elzer. Otázkou však zostáva, ako sa bude filmu dariť počas jeho prvého víkendu. Očakávalo sa totiž, že Jacksonovi fanúšikovia a fanúšičky prídu v davoch do kín čo najskôr, a ešte sa len ukáže, či ich záujem pretrvá, prípadne či sa niektorí z nich vrátia. V prípade, že bude záujem o vstupenky aj ďalej, Columbia chce plánované dvojtýždňové premietanie predĺžiť. DVD by sa malo na trh dostať v roku 2010. Štúdiá Columbia Pictures, ktoré patria pod Sony Pictures Entertainment spoločnosti Sony, za práva a materiál na film údajne zaplatili 60 miliónov dolárov.
Nájsť vo svetovej kinematografii porovnateľné snímky je pre nezvyčajnú povahu This Is It veľmi zložité. Okrem toho, že jeho hlavná hviezda už nie je nažive, je hybridom dokumentárneho a koncertného filmu, no v skutočnosti neprináša koncert, len prípravy naň. Nezvyčajný je i spôsob jeho uvedenia do kín na celom svete, ktorý sa spája skôr s filmami z úspešných svetoznámych sérií ako Harry Potter či Piráti Karibiku. Snímka, ktorú v utorok v noci vo svetovej premiére uviedli prostredníctvom satelitného prenosu z Los Angeles simultánne v 18 mestách sveta, sa v stredu na dva týždne dostala do medzinárodnej distribúcie. Premiéru mal film v 99 krajinách vrátane USA a Kanady. Počas víkendu sa postupne rozšíri do ďalších regiónov. Po svete pritom putuje 15-tisíc kópií. „Je ťažké porovnávať, pretože nič také neexistuje,“ skonštatoval analytik portálu Hollywood.com Paul Dergarabedian. Jedným z najúspešnejších koncertných filmov je napríklad Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour, ktorý v roku 2008 debutoval s víkendovými tržbami 31 miliónov dolárov a počas svojej celosvetovej distribúcie zarobil spolu vyše 70,6 milióna dolárov. Iný koncertný film U2 3D (2007) si počas celej distribúcie na svoje konto pripísal 16,6 milióna dolárov.
This Is It mal byť názov očakávanej vypredanej série 50 koncertov v londýnskej O2 Arene, ktorú 50-ročný Michael Jackson pripravoval na leto 2009 ako svoj comeback. Kráľ popu však 25. júna – len niekoľko dní pred plánovaným štartom koncertov, zomrel na zlyhanie srdca. Režisér koncertnej šou Kenny Ortega film zostavil z vyše 100 hodín digitálnych videonahrávok zo skúšok v losangeleskom Staples Center, ktoré sa konali od marca do júna tohto roka, z kastingov v Nokia Theater a zo zákulisia príprav veľkolepej multimediálnej šou.
V takmer dvojhodinovom filme režisér divákom a diváčkam zbežne predstavuje tanečníkov, hudobníkov, vokalistov, choreografov, členov štábu i umelcov, ktorí mali na starosti kostýmy alebo rekvizity. Hlavnú pozornosť však venuje zosnulému Kráľovi popu, ktorý sa puntičkársky venuje každému detailu šou. Približuje i nakrúcanie videí, ktoré mali koncert dopĺňať. Jedenásť tanečníkov, ktorých nakrútili pred zeleným plátnom, napríklad zmenia na 11 miliónov, znovu ožijú zombie z legendárneho Thrilleru, Jackson môže v čierno-bielom krátkom filme vďaka špeciálnym efektom obdivovať Ritu Hayworth či utekať pred guľkami Edwarda G. Robinsona a Humphreyho Bogarta. Nechýbajú samozrejme jeho najväčšie hity ako Beat It, Black or White, Man in the Mirror, They Don’t Care About Us či Smooth Criminal.
SITA