Facebook musí zabrať, zaostáva v mobilných aplikáciách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Facebook
Prioritou spoločnosti Facebook sa najnovšie stávajú mobilné aplikácie. Foto: SITA/AP Karly Domb Sadof

PALO ALTO 13. mája (WEBNOVINY) – Prioritou spoločnosti Facebook je mobilná aplikácia.

Šéf tejto americkej spoločnosti, ktorá je prevádzkovateľom najväčšej internetovej sociálnej siete na svete, Mark Zuckerberg, to predstavil investorom na jednej zo sérii prezentácií pred primárnou emisiou akcií (IPO).

Investori z Wall Street pred vstupom spoločnosti Facebook na burzu upozorňujú na jej slabšiu schopnosť prilákať príjmy používateľov mobilných telefónov, čo považujú za kľúčové pre dlhodobý rast.

Zuckerberg a prevádzková riaditeľka spoločnosti Sheryl Sandberg ďalej uviedli, že podnikanie spoločnosti v oblasti reklamy naberá na sile a väčšina marketingových spoločností zvyšuje výdavky za reklamu cez Facebook.

Facebook ešte začiatkom mája určil cenu akcií v primárnej emisii (IPO) v pásme 28 až 35 USD. Ak by sa cena akcií v emisii priblížila k hornej hranici pásma, spoločnosť by od investorov získala takmer 12 miliárd USD a celková hodnota spoločnosti by tak podľa agentúry Reuters predstavovala 77 až 96 miliárd USD. S akciami spoločnosti Facebook by sa malo začať obchodovať 18. mája.

IPO spoločnosti Facebook by tak bola najväčšou v histórii internetových spoločností. Internetový gigant Google napríklad v roku 2004 získal z primárnej emisii akcií 2 miliárd USD a v minulom roku spoločnosť Groupon získala z IPO 700 miliónov USD a Zyngaraked sumu 1 miliardu USD.

S trhovou kapitalizáciou blízko 100 miliárd USD by sa tak Facebook priblížil k spoločnostiam ako Amazon.com a Cisco Systems a prekonal by hodnotu technologických podnikov ako Hewlett-Packard a Dell.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Mark Zuckerberg
Firmy a inštitúcie Facebook