BRATISLAVA 13. novembra (WEBNOVINY) – Pomyselný trojdňový bratislavský festival džezovej hudby tej najvyššej svetovej kvality uzavrela vo štvrtok večer koncertom v Sibamac Aréne NTC kanadská klaviristka a speváčka Diana Krall. Po Wayneovi Shorterovi dva dni predtým a Chickovi Coreovi v stredu večer si tak fanúšikovia džezu s tučnejšími peňaženkami mohli vychutnať i ženskú interpretku tohto žánru.
Zaplnené „entécečko“ privítalo matku takmer trojročných dvojičiek Dextera Henryho Lorcana a Franka Harlana Jamesa o 20:25. Speváčku dopĺňali na pódiu sprievodní hudobníci – Anthony Wilson (gitara), Robert Hurst (kontrabas) a Karriem Riggins (bicie nástroje). Diana Krall sa uviedla inštrumentálnou skladbou, ktorú po niekoľkých minútach vystriedala pieseň Let’s Fall In Love pochádzajúca z jej oceňovaného albumu When I Look in Your Eyes (1999). Od začiatku vystúpenia si návštevníci mohli všimnúť, že Kanaďanka bude pri každej pesničke meniť kulisu, tak, aby korešpondovala s náladou každej skladby. Napríklad pri spomenutej balade Let’s Fall In Love tvorila pozadie bielo-modro-čierna kulisa.
Držiteľka dvoch prestížnych cien Grammy na svojom aktuálnom turné predstavuje okrem iného aj svoj najnovší album Quiet Nights (2009) a inak tomu nebolo ani v slovenskej metropole. Ako tretiu skladbu v poradí z neho zahrala pomalý kúsok So Nice. V Sibamac Aréne to bolo vo štvrtok večer najmä o hraní a spievaní, no 44-ročná rodáčka z provincie British Columbia sa k divákom hneď v úvode niekoľkokrát prihovorila a neodbila to iba tradičnými ďakovacími frázami. „Keď som u vás včera obedovala, cítila som sa ako doma. Moji predkovia pochádzali z východného Slovenska. Žiaľ, nepoznám žiadnu pieseň vo vašom jazyku, no poviem vám, že môj starý otec ich zvykol spievať často,“ povedala Krall, za čo ju publikum logicky odmenilo potleskom.
V ďalšom priebehu koncertu striedala Krall svoje veci s coververziami. Týmto spôsobom, cez prevzaté pesničky, si uctila Nata Kinga Colea (The Frim-Fram Sauce alebo Just You, Just Me), Toma Waitsa (Jackey Full of Bourbon) i Joni Mitchell (A Case of You). Priestor pritom dávala aj sprievodným muzikantom, z ktorých každý sa v Bratislave minimálne v jednej piesni dostal k vlastnému sólu. K svojej ostatnej štúdiovke Quiet Nights sa vrátila v závere prostredníctvom rovnomennej piesne. Pochádzal z nej aj prídavok – klasika The Boy From Ipanema. Malou čiernou škvrnou na inak výbornom premiérovom koncerte hudobníčky na Slovensku boli niektorí nedisciplinovaní návštevníci, ktorí sa napriek požiadavke úplného ticha presúvali počas vystúpenia, často i pri najintímnejších pasážach, von z haly a to po hlučnom kovovom pódiu.
Džezoví fajnšmekri zo slovenskej metropoly a okolia sa teraz po októbrových Bratislavských jazzových dňoch a troch po sebe nasledujúcich novembrových koncertoch veľkých svetových hviezd tohto žánru vrátane vystúpenia Diany Krall môžu už pokojne odobrať na „koncertný zimný spánok“.
SITA