Dôvera nemeckých spotrebiteľov mierne oslabila

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Spotrebiteľ, obchod
Foto: SITA/AP

BERLÍN 27. apríla (WEBNOVINY) – Nemecká spotrebiteľská dôvera podľa aktuálneho prieskumu mierne oslabila. Ukazovateľ dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zverejnila v stredu agentúra GfK, pre máj klesol na 5,7 bodu z aprílových 5,9 bodu. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters očakávali miernejší pokles na 5,8 bodu. Podľa agentúry GfK medzi nemeckými spotrebiteľmi klesla dôvera v ekonomiku, pričom sa zhoršil najmä výhľad miezd.

„K útlmu v súčasnosti prispieva niekoľko faktorov: Japonsko a všetko, čo súvisí s nukleárnou energetikou, nepokoje na Blízkom východe a prirodzene, obavy z inflácie,“ uviedol pre agentúru Reuters generálny riaditeľ agentúry GfK Klaus Wübbenhorst. „To vysvetľuje, prečo spotrebiteľský index medzimesačne mierne oslabil, základné faktory ale zostávajú nedotknuté,“ dodal predstaviteľ agentúry.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať