BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Dopravný podnik Bratislava vyhlásil nový tender na trolejbusy za vyše 70 miliónov eur, zverejnený je od stredy vo Vestníku verejného obstarávania.
Pôvodný tender nariadil zrušiť Úrad pre verejné obstarávanie pre netransparentné nastavenie niektorých kritérií.
Ako agentúru SITA informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy, v novom tendri na nákup trolejbusov je upravené bodové hodnotenie a kritériá sú nastavené lineárnejšie.
„Tento proces bol otvorenejší a z časového hľadiska vieme súťaž zopakovať tak, že nebude spochybňovaná,“ vysvetlil Andrassy.
Diskriminácia a netransparentnosť
Pôvodný tender na nákup trolejbusov nariadil zrušiť Úrad pre verejné obstarávanie, rozhodnutie vydal 25. marca.
Podľa úradu podmienka predložiť potvrdenie o schválení typu každého trolejbusu v Slovenskej republike už pri predkladaní ponúk diskriminovalo záujemcov mimo Slovenska či tých, ktorí potvrdenie ešte nemali.
Za diskriminačné a netransparentné uznal aj hodnotenie technických parametrov, teda hmotnosť vozidla či počet dverí. Zrušiť pôvodný tender na trolejbusy a vyhlásiť novú súťaž odporúčal aj primátor Milan Ftáčnik, pretože do súťaže sa prihlásil len jeden uchádzač.
Ako uviedol Andrassy, podklady na novú súťaž vypracoval dopravný podnik za účasti Dozornej rady i predstavenstva. Na žiadosť primátora Ftáčnika boli do prípravy podkladov a ich kontroly zainteresované aj poslanecké kluby mestského zastupiteľstva.
Tí ešte vo februári primátora žiadali, aby materiály k novej súťaži videli v dostatočnom predstihu pred jej vyhlásením. Ako informoval Andrassy, kritériá mohli pripomienkovať aj občianske združenia zaoberajúce sa verejnou dopravou.
Nový tender je už aktuálny
Oznámenie o vyhlásení nového tendra na nákup 30 sólových a 50 kĺbových trolejbusov za vyše 70 miliónov eur dnes zverejnil Dopravný podnik Bratislava vo Vestníku verejného obstarávania. Uchádzači môžu svoje ponuky posielať do 27. mája, dopravný podnik bude v ten deň aj otvárať obálky.
Ponuky bude bratislavský dopravca hodnotiť podľa viacerých kritérií. Najväčší dôraz pri výbere dodávateľa budú klásť na cenu trolejbusov a potom na úroveň technického riešenia.
Menej rozhodujúce už bude kritérium ceny údržby jedného trolejbusu na jeden rok či maximálna kapacita trolejbusov, na sedenie musí byť najmenej 25 percent miest.
Bratislavský dopravca vlani v novembri vyhlásil verejnú súťaž aj na nákup nových električiek a obojsmerných električiek. Tie tiež preveroval Úrad pre verejné obstarávanie. Proti všetkým trom súťažiam – na električky, obojsmerné električky i trolejbusy, namietala spoločnosť Teknoplast z Nových Zámkov, proti električkám namietala aj spoločnosť Siemens. Tá ale svoje námietky nakoniec stiahla.
Úrad všetky námietky zamietol a na základe vlastného šetrenia súťaž na trolejbusy zrušil.