BRATISLAVA 7. januára (WEBNOVINY) – Klientske centrá pre kontakt občanov so štátnymi úradmi by mali časom zvládať aj agendu Sociálnej poisťovne.
„Máme záujem, aby sme mali možnosť pri prepážke vykonať de facto väčšinu služieb, ktoré štát zastrešuje, teda aj Sociálnu poisťovňu,“ uviedol pre agentúru SITA minister vnútra Robert Kaliňák. Služby úradov práce sa však do centier nezmestia.
„Otázky nezamestnaných a sociálnych dávok nebudeme vedieť mať v klientskom centre, lebo je to rovnako silná oblasť z pohľadu klientely ako bežné okresné úrady,“ vysvetlil Kaliňák. Integrácia do klientskych centier by podľa neho mohla časom zahŕňať aj služby zdravotných poisťovní. „Radi by sme skúsili nájsť priestor aj na to, aby sme vedeli niektoré veci vybaviť aj smerom k zdravotným poisťovniam,“ dodal.
Klientske centrá sú súčasťou reformy štátnej správy ESO. Prvé funguje ako pilotný projekt v Nitre. V tomto roku majú postupne pribúdať po celom Slovensku. Centier by malo byť viac ako je počet okresných úradov, aby boli ľuďom dostupné.
Vízia rezortu vnútra je, že občan navštívi takéto pracovisko úradu iba raz, keď jednoduché podanie vybaví ihneď a pri zložitejšej agende bude s informáciami pracovať samotný úrad.
Nie občan, ale centrá majú komunikovať s relevantnými úradmi a občanom potom doručiť finálny produkt, napríklad doklad, rozhodnutie alebo konkrétnu službu. Záležitosti by sa mali dať vybaviť cez klientske centrum kdekoľvek na Slovensku, nielen v okrese svojho trvalého bydliska.