dm drogerie markt odkrýva tabuizované témy a spúšťa kampaň o ženskom cykle a zdraví

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dm drogerie markt
Tento článok pre vás načítala AI.

Pri príležitosti Medzinárodného dňa menštruačnej hygieny odštartovala dm drogerie markt svoju novú trojmesačnú kampaň zameranú na osvetu o ženskom zdraví a menštruačnom cykle. Kampaň, ktorá prebieha v 12 krajinách, je zameraná na fyzické, duševné a emocionálne zdravie žien, pričom jej cieľom je odstrániť tabuizované témy spojené s menštruáciou a zdravím žien.

Až 60 percent opýtaných žien v jedenástich európskych krajinách považuje menštruáciu za ťažkú tému, o ktorej sa nehovorí. Na Slovensku si myslia len 4 z 10 žien, že téma ženského zdravia je dostatočne riešená a viac ako polovica respondentiek považuje tému menštruácie za sociálne náročnú.

Vyplýva to z prieskumu realizovanom na vzorke 6000 žien, ktorý uskutočnila dm drogerie markt v rámci prípravy na trojmesačnú osvetovú kampaň. Jej cieľom je zvýšenie povedomia o dôležitých témach týkajúcich sa najmä ženského cyklu a zdravia.

Kampaň, ktorá odstraňuje tabu v spoločnosti

Rozsiahla kampaň dm drogerie markt prebehne v dvanástich krajinách, kde sa počas troch mesiacov dostane do popredia fyzické, duševné a emocionálne zdravie zákazníčok, ako aj spolupracovníčok. Osobitná pozornosť sa venuje menštruácii a opatreniam, ktoré majú pomôcť odstrániť tabu v spoločnosti.

dm drogerie markt v rámci kampane spolupracuje aj s odborníčkami na zdravie, a to so sexuologičkou Danicou Caisovou, s gynekologičkou Petrou Strakovou, odborníčkou na výživu Zuzanou Liškovou a profesionálnou mentálnou koučkou Zuzanou Kocúrkovou, ktoré ňou budú edukatívne sprevádzať tak zákazníkov dm, ako aj verejnosť.

Dm drogerie markt

Sme primárne ženský obchod. Svedčia o tom čísla, napríklad našu zákaznícku kartu v rámci koncernu používa až 90 % zákazníčok a priamo na Slovensku sa na budovaní značky dm podieľa až 90,55% aktívnych spolupracovníčok.  Preto je pre nás dôležité, aby sme o témach ženského zdravia rozprávali,“ hovorí Natália Franková, skupinová vedúca marketingu dm drogerie markt.

Sme veľmi hrdí na to, že môžeme pokračovať vo svojej snahe zvyšovať povedomie a otvárať diskusiu o ženskom zdraví a ženskom cykle. Prítomnosť odborníčok a ambasádoriek a ich podpora nám pomáhajú dosiahnuť širšiu osvetu. V našej aktuálnej kampani treba zdôrazniť faktory, ktoré sú pre zdravie žien obzvlášť významné,“ dodáva Franková.

Fázy novej kampane dm zrkadlia ženský cyklus

Kampaň dm je rozdelená do štyroch fáz menštruačného cyklu, pričom každá fáza je zameraná na iný aspekt ženského zdravia, a to:

  • fáza Menštruácie (oddych a relax)
  • Luteálna fáza (mentálne zdravie)
  • Ovulácia (fyzické zdravie žien, pohyb a šport)
  • Folikulárna fáza (zdravá strava)

Menštruačný cyklus nie je celkom jednoduchý. Za ideálnych podmienok trvá 28 dní a začína prvým dňom menštruačného krvácania. Vtedy sa odlučuje nahromadená sliznica, výstelka maternice. Menštruačné krvácanie trvá ideálne 4 až 5 dní. Nemalo by však trvať viac ako 10 dní,“ hovorí MUDr. Petra Straková, gynekologička. „Dôležité je tiež, aby sa žena počas menštruácie nestávala anemickou. Každá z nás by mala preto poznať svoje telo,“ upozorňuje odborníčka.

Ženy ženám: Tím ambasádoriek odkrýva svoje osobné tajomstvá

Osobitý pohľad kampani poskytne tiež tím ambasádoriek, ktorý bude jej dôležitou súčasťou. Tie sa budú na svojich sociálnych sieťach venovať téme, s ktorou majú osobnú skúsenosť. Sú nimi:

  • Zuzana Vačková – menopauza;
  • Claudia Ďuríšek – endometrióza;
  • Nikoleta Vujisić – porucha príjmu potravy;
  • Samanta Tomkuliak – popôrodná depresia;
  • Dominika Bánszka – bodyshaming a sebaláska;
  • Katarína Balážiová „Becca“ – herpesvírus;
  • Michaela Kevelyová – odvaha čeliť zmenám v živote.

Menštruačná chudoba a jej dopad

Jedným z alarmujúcich zistení prieskumu je aj vysoký počet žien, ktoré považujú nákup menštruačných pomôcok za výraznú finančnú záťaž.

Až 28 % slovenských žien uviedlo, že náklady na menštruačné produkty sú pre nich finančne náročné, pričom tieto náklady dosahujú priemerne 6 až 10 eur mesačne, ale až 29 % žien minie na tieto produkty do 15 eur mesačne. Pojem menštruačná chudoba, ktorý označuje nedostatok prístupu k menštruačným pomôckam a vzdelaniu o tejto téme, je pritom neznámy pre 72 % respondentiek.

„O to dôležitejšie je, aby si spoločnosti uvedomili svoju spoločenskú zodpovednosť a urobili všetko pre aktívne zaujímanie sa o túto tému,“ vysvetľuje Natália Franková.

Iniciatívy na zlepšenie dostupnosti menštruačných produktov

V rámci boja proti menštruačnej chudobe dm spolupracuje s organizáciou inTYMYta na projekte Dôstojná menštruácia, ktorá zabezpečuje menštruačné skrinky v komunitných centrách a školách. Tieto skrinky sú bezplatne dostupné a pravidelne sa dopĺňajú menštruačnými vložkami. Okrem toho materiálna pomoc putuje aj do viacerých organizácií pre ľudí v núdzi naprieč Slovenskom.

V rámci spolupráce vznikla aj ďalšia podporná aktivita, keď sa dm rozhodla prepojiť túto spoluprácu aj so svojimi zákazníkmi. Konkrétne tí, ktorí si zakúpia v období od 1. júna do 30. júna v predajniach dm, na mojadm.sk alebo v Mojej dm-App produkty dm značky Jessa, urobia dobrý skutok. Za každý predaný výrobok tejto značky totiž venuje dm 20 centov. Tieto peniaze premení na hygienické potreby a inštaláciu ďalších skriniek v rámci projektu Dôstojná menštruácia vo vybraných lokalitách, ktoré sú najviac postihnuté menštruačnou chudobou.

Potreba menštruačných výrobkov na pracoviskách, v školách a vo verejných zariadeniach je čoraz hlasnejšia,“ hovorí Franková. „Od februára tohto roka poskytujeme spolupracovníčkam či zákazníčkam dm na toaletách v predajniach dm menštruačné potreby zadarmo. Zároveň od minulého roku podporujeme projekt Dôstojná menštruácia pod OZ. inTYMYta, vďaka ktorému sa nám podarilo zabezpečiť doteraz až 9 menštruačných skriniek hygieny,“ dodáva.

Súčasťou kampane je aj umenie či roadshow dm ON TOUR

Kampaň bude sprevádzať aj umelecká inštalácia „Som dosť veľká na to, aby som o menštruácii hovorila otvorene.“, ktorú vytvorila ilustrátorka Sasha Chagina. Táto inštalácia bude počas leta putovať po nákupných centrách a ponúkať možnosť interaktívneho zážitku štyroch fáz menštruačného cyklu.

Kampaň bude ďalej propagovaná prostredníctvom roadshow dm ON TOUR, ktorá sa uskutoční v ôsmich krajských mestách v termíne od 8. do 30. júna 2024, a pomocou ďalších aktivít, ako je dm ženský beh či interné workshopy pre zamestnancov dm.

Roadshow dm ON TOUR ponúkne návštevníkom možnosť, aby si vedome našli pár minút pre seba a pozreli sa na svoje zdravie, stav mysle a duševnú silu. Na podujatí, ktorým bude sprevádzať Vera Wisterová, budú k dispozícii interaktívne prednášky, cvičenie jogy, ženské „superfood“ a moderované diskusie so zaujímavými hosťami. Nebudú tiež chýbať darčeky pre návštevníkov podujatia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie dm drogerie markt