O tom, že v kreatívnom prostredí sa pracuje lepšie, dnes už pochybuje málokto. Aj preto čoraz viac spoločností využíva pri zariaďovaní kancelárií služby dizajnérov. Juhoafrickému architektovi Cliveovi Wilkinsonovi sa nedávno podarilo dokončiť zaujímavý projekt – priestory reklamnej agentúry Barbarian Group v New Yorku, ktorá zamestnáva vyše sto ľudí, zariadil jediným, 335 metrov dlhým stolom.
Hadí stôl sa vinie cez priestor s rozlohou 2136 metrov štvorcových. Na niektorých miestach sa zdvíha do vysokých oblúkov, pod ktorými vznikli úložné priestory či malé oázy oddychu, na ďalších spĺňa funkciu klasického pracovného stola.
„Išlo nám o súdržnosť spoločnosti, o spájanie ľudí a o flexibilitu,“ uviedol Wilkinson o stole, za ktorým pracuje 125 zamestnancov. „Biznis môžete rozširovať i zužovať rovnako ako tento stôl. Barbarian zamestnáva 125 ľudí, ale môže narásť na 175 – stačí prisunúť viac stoličiek. Išlo nám o otvorený priestor a o vytvorenie malých „dediniek“ v rámci budov,“ vysvetlil 59-ročný architekt, ktorý svojím dizajnom oživil aj kancelárie spoločnosti Google či TBWA.
Nové priestory, ktoré boli sprístupnené v januári, si zamestnanci pochvaľujú. Hladký stôl na niektorých miestach vytvoril útulné jaskynné skrýše, zhora zasa pripomína detskú šmykľavku. Podľa dizajnéra tak podporuje kreativitu i komunikáciu, zamestnancov však neoberá o osobný priestor.
„V predchádzajúcich priestoroch sme mali oddelné kancelárie a ľudia si museli všetko „vybehať“. Teraz stretávam omnoho viac ľudí než za posledné roky,“ pochvaľuje si aj predseda spoločnosti Benjamin Palmer.
www.nytimes.com