Color: Revolučná aplikácia, alebo veľa kriku pre nič?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Color
Screenshoty z aplikácie Color. Foto: Color Labs

BRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) – Táto aplikácia vzbudila veľkú pozornosť už pred svojim uvedením. Jej autori získali obrovské peniaze – presne 41 miliónov dolárov – od investorov zo Sequoia Capital, Bain Capital a Silicon Valley Bank, teda od ľudí známych tým, že majú nos na prevratné technológie.

A spoločnosť, ktorá ju vyvinula je pritom malá, praktiky neznáma, má len tridsať zamestnancov. Už v deň uvedenia aplikácie Color sa na internete objavili desiatky článkov, ktoré ju rozoberajú – a nielen na špecializovaných serveroch, ale skutočne temer všade.

A čím táto aplikácia tak presvedčila o svojej výnimočnosti? Svojím zameraním, je totiž na hranici medzi klasickou aplikáciou a sociálnou sieťou. Nemožno ju však porovnávať s Facebookom, vonkoncom neslúži na spojenie medzi vzdialenými priateľmi a dokonca vôbec nefunguje na počítačoch. Je určená výhradne pre smartfóny, presnejšie pre iPhone, iPod touch a iPad, respektíve pre mobily, fungujúce s Androidom.

Prevratná je v tom, že slúži na zdieľanie obrázkov. Na to môže niekto povedať, že takýchto aplikácií je bezpočet. A mal by pravdu. Inakosť Coloru je však v tom, že umožňuje plnoautomatické zdieľanie obrázkov a komentárov k nim s ľuďmi, ktorí sú vo vašom bezprostrednom okolí, presne do vzdialenosti približne 45 metrov.

Nemusíte pritom nič robiť, fotky sa vám v mobile objavia automaticky, rovnako ako tie vaše budú v mobile ďalších užívateľov tejto aplikácie vo vašej blízkosti. Fotografie pribúdajú kontinuálne, takže ak sa pravidelne stretávate s priateľmi, alebo známymi, prípadne pravidelne navštevujete nejaký pub, začnú vám v mobiloch automaticky vznikať akési časozberné dokumenty. Ďalším možným využitím je, že počas párty alebo oslavy máte okamžite v mobile aj fotografie, ktoré spravili vaši priatelia a môžete ich komentovať, taktiež môžete prostredníctvom komentárov k fotkám nadviazať kontakty, do ktorých by ste inak nemali odvahu priamo vstúpiť. So súkromím táto aplikácie nemá problém – všetko funguje samo, súkromie nemáte žiadne. Ak na ňom trváte, Color nie je pre vás.

Samozrejme, v budúcnosti pribudnú aj komerčné odkazy a reklamy, ktoré sa vám do mobilu dostanú, keď budete prechádzať v blízkosti obchodov alebo pubov. V každom prípade je ale už deň po jej spustení jasné jedno – úspech dosiahne len vtedy, ak sa začne používať masovo.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IPhone