BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Americká spoločnosť Coca-Cola stratila po trinástich rokoch pozíciu najhodnotnejšej svetovej značky.
Z čela rebríčka, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand, ju zosadili technologickí giganti Apple a Google, ktoré pre tento rok obsadili prvé, resp. druhé miesto.
Značku Apple Interbrand v súčasnosti oceňuje na 98,32 mld. USD, čo predstavuje medziročný nárast o 28 %.
Coca-Cola sa ocitla na treťom mieste, nasledovaná firmami IBM na štvrtom a Microsoft na piatom mieste.
Najväčší skok zaznamenala v tohtoročnom rebríčku spoločnosť Facebook. Hodnota značky vzrástla o 43 % na 7,73 mld. USD, vďaka čomu sa prevádzkovateľ rovnomennej sociálnej siete posunul na 52. zo 69. miesta. Vlaňajšia štvorka Google posilnila o 34 % na 93,29 mld. USD.
Najcennejšou európskou značkou je Mercedes-Benz na 11. mieste, nasledovaný ďalším nemeckým výrobcom automobilov, BMW. Najväčší prepad zaznamenala fínska Nokia. Hodnota značky klesla o 65 % na 7,44 mld. USD a firma sa prepadla na 57. z vlaňajšej 19. pozície.
Poradie | Značka | Hodnota |
1. | Apple | 98,32 |
2. | 93,29 | |
3. | Coca-Cola | 79,21 |
4. | IBM | 78,81 |
5. | Microsoft | 59,55 |
6. | GE | 46,95 |
7. | McDonald’s | 41,99 |
8. | Samsung | 39,61 |
9. | Intel | 37,26 |
10. | Toyota | 35,35 |