Coca-Cola už nie je najhodnotnejšou značkou na svete

Coca cola
Foto: coca-colacompany.com

BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Americká spoločnosť Coca-Cola stratila po trinástich rokoch pozíciu najhodnotnejšej svetovej značky.

Z čela rebríčka, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand, ju zosadili technologickí giganti Apple a Google, ktoré pre tento rok obsadili prvé, resp. druhé miesto.

Značku Apple Interbrand v súčasnosti oceňuje na 98,32 mld. USD, čo predstavuje medziročný nárast o 28 %.

Coca-Cola sa ocitla na treťom mieste, nasledovaná firmami IBM na štvrtom a Microsoft na piatom mieste.

Najväčší skok zaznamenala v tohtoročnom rebríčku spoločnosť Facebook. Hodnota značky vzrástla o 43 % na 7,73 mld. USD, vďaka čomu sa prevádzkovateľ rovnomennej sociálnej siete posunul na 52. zo 69. miesta. Vlaňajšia štvorka Google posilnila o 34 % na 93,29 mld. USD.

Najcennejšou európskou značkou je Mercedes-Benz na 11. mieste, nasledovaný ďalším nemeckým výrobcom automobilov, BMW. Najväčší prepad zaznamenala fínska Nokia. Hodnota značky klesla o 65 % na 7,44 mld. USD a firma sa prepadla na 57. z vlaňajšej 19. pozície.

 Poradie
 Značka
Hodnota
 1. Apple 98,32
 2. Google 93,29
3. Coca-Cola 79,21
4. IBM 78,81
5. Microsoft 59,55
6. GE 46,95
7. McDonald’s 41,99
8. Samsung 39,61
9. Intel 37,26
10. Toyota 35,35