BRATISLAVA 20. júna (WebNoviny.sk) – Zväz autobusovej dopravy (ZAD) združujúci 17 najvýznamnejších domácich regionálnych dopravcov a spoločnosť TransData podpísali v stredu zmluvu o spravovaní Systému akceptácie dopravných kariet. Ich spoločný projekt Slovenský dopravný pas umožňuje cestujúcim v autobusoch využívať bezkontaktnú kartu jedného dopravcu aj na linkách partnerských spoločností.
Chcú pokryť 100 percent územia
„Princípom Slovenského dopravného pasu je jazda na jednu dopravnú kartu naprieč Slovenskom v sieti dopravcov zapojených do projektu. Môžete si vystaviť kartu u ktoréhokoľvek dopravcu, ktorý sa v systéme nachádza,“ informoval prezident ZAD Peter Sádovský.
„Máme zámer, aby sa pokrylo v ideálnom prípade aj 100 percent územia, to znamená všetky obce na Slovensku,“ uviedol šéf Zväzu autobusovej dopravy s tým, že ambíciou je, aby sa v tomto roku zapojili do systému všetci autobusoví dopravcovia v rámci zväzu.
Do projektu je v súčasnosti zapojených desať autobusových spoločností združených v ZAD – SAD Dunajská Streda, SAD Trenčín, SAD Prievidza, SAD Žilina, SAD Poprad, BUS Karpaty Stará Ľubovňa, SAD Prešov, eurobus Košice, SAD Humenné a Arriva Michalovce, ako aj tri mestské podniky – Dopravný podnik mesta Košice, Dopravný podnik mesta Prešov a Mestská dopravná spoločnosť Považská Bystrica.
Unikátny projekt
„Hoci autobusová doprava patrí k tradičným a etablovaným odvetviam, potrebuje pružne reagovať na nové technológie a trendy. Práve náš najnovší projekt prináša potrebnú modernosť i flexibilitu, a tak reaguje na potreby autobusových cestujúcich,“ informoval generálny riaditeľ TransData Branislav Jurčišin.
Horúčavy pokračujú a teploty dosiahnu až 35 stupňov Celzia, meteorológovia vydali výstrahy
Táto spoločnosť je dodávateľom systému Slovenského dopravného pasu. „Je to unikátny projekt v rámci Európy. Nie je v Európe štát, ktorý by umožňoval s jednou dopravnou kartou používať takéto služby v celej republike,“ uviedol Jurčišin.
Systém už v súčasnosti aktívne využíva viac ako 580-tisíc cestujúcich – držiteľov kariet, z toho 70-tisíc študentov stredných a vysokých škôl. Rovnocennou alternatívou dopravnej peňaženky na karte dopravcu môže byť aj preukaz, resp. karta, študenta a žiaka vydaná školou.
„V systéme máme zapojených 36 vysokých škôl a 490 stredných škôl,“ povedal Sádovský. Cestujúci vykonajú vlastnou kartou 25-tisíc platieb denne, resp. 750-tisíc mesačne u iného dopravcu. Po zapojení ďalších dopravcov do systému by sa počet aktívnych kariet mohol zvýšiť na 1,5 milióna, z toho dvestotisíc v študentskej verzii.