Happy Travel má mnoho klientov v Egypte či Turecku, o ich návrat sa má postarať poisťovňa Generali

Cestovná kancelária Happy Travel Slovakia vyhlásila úpadok.
Happy Travel
Foto: ilustračné, www.facebook.com

Cestovná kancelária Happy Travel Slovakia, ktorá vyhlásila 1. júla úpadok, má mnoho klientov aktuálne v Egypte či Turecku. Mala by sa o nich postarať poisťovňa, v ktorej mala cestovka uzatvorené poistenie pre prípad insolventnosti.

Poisťovňa Generali intenzívne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa GeneraliCatherine Černochová. Ich prioritou je poskytnúť podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí.

Nahlásenie škody

Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie pre tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako tisíc. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im zabezpečíme v naplánovaných termínoch,“ pokračovala Černochová. Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie.

Klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude zverejnený na stránke www.europska.sk a na stránke www.generali.sk. Na oboch stránkach zároveň bude podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov.

Neodvrátili úpadok

Následne začneme s vyplácaním poistných plnení,“ skonštatovala Černochová. Konateľ cestovnej kancelárie Happy Travel Roman Berkes uviedol, že úpadok sa aj pri maximálnej snahe a investíciách nepodarilo odvrátiť. K tomuto kroku podľa jeho slov pristúpili po dôslednom zvážení všetkých možností.

Napriek dlhoročným skúsenostiam nie je možné zabezpečiť ďalšie fungovanie spoločnosti v súlade s vysokými štandardmi a záväzkami voči našim klientom a partnerom,“ povedal Berkes.

Nedobytné pohľadávky

Spoločnosť podľa neho čelila mimoriadne náročným výzvam. Dlhodobo ju oslabovali nedobytné pohľadávky u zahraničných dodávateľov, ktorí nezvládli covidové a postcovidové obdobie.

Napriek mnohým osobným rokovaniam a opakovaným prísľubom zahraničných partnerov sa záväzky vyrovnať do dnešného dňa nepodarilo. Je nutné spomenúť aj meniace sa cestovateľské trendy, prudký nárast prevádzkových nákladov, aktuálnu geopolitickú situáciu najmä v Iráne a Gaze vo vzťahu k nosnej destinácii cestovnej kancelárie, ktorou bol Egypt,“ uviedol Berkes.

Viac k osobe: Catherine ČernochováRoman Berkes
Firmy a inštitúcie: Cestovná kancelária Happy TravelGenerali Poisťovňa

Ďalšie k téme

Najnovšie na SITA.sk