Cestovná kancelária Happy Travel Slovakia, ktorá vyhlásila 1. júla úpadok, má mnoho klientov aktuálne v Egypte či Turecku. Mala by sa o nich postarať poisťovňa, v ktorej mala cestovka uzatvorené poistenie pre prípad insolventnosti.
„Poisťovňa Generali intenzívne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa GeneraliCatherine Černochová. Ich prioritou je poskytnúť podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí.
Nahlásenie škody
„Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie pre tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako tisíc. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im zabezpečíme v naplánovaných termínoch,“ pokračovala Černochová. Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie.

Cestovná kancelária Happy Travel ohlásila úpadok. Čo majú robiť klienti, ktorí majú kúpené dovolenky?
Klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude zverejnený na stránke www.europska.sk a na stránke www.generali.sk. Na oboch stránkach zároveň bude podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov.
Neodvrátili úpadok
„Následne začneme s vyplácaním poistných plnení,“ skonštatovala Černochová. Konateľ cestovnej kancelárie Happy Travel Roman Berkes uviedol, že úpadok sa aj pri maximálnej snahe a investíciách nepodarilo odvrátiť. K tomuto kroku podľa jeho slov pristúpili po dôslednom zvážení všetkých možností.

Letenky, stres a kufre plné jedla: Ako Slováci plánujú letné dovolenky?
„Napriek dlhoročným skúsenostiam nie je možné zabezpečiť ďalšie fungovanie spoločnosti v súlade s vysokými štandardmi a záväzkami voči našim klientom a partnerom,“ povedal Berkes.
Nedobytné pohľadávky
Spoločnosť podľa neho čelila mimoriadne náročným výzvam. Dlhodobo ju oslabovali nedobytné pohľadávky u zahraničných dodávateľov, ktorí nezvládli covidové a postcovidové obdobie.

Letná dovolenka pri mori už nemusí znamenať 12 hodín v aute. Lietadlá lákajú časom, cenou aj pohodlím
„Napriek mnohým osobným rokovaniam a opakovaným prísľubom zahraničných partnerov sa záväzky vyrovnať do dnešného dňa nepodarilo. Je nutné spomenúť aj meniace sa cestovateľské trendy, prudký nárast prevádzkových nákladov, aktuálnu geopolitickú situáciu najmä v Iráne a Gaze vo vzťahu k nosnej destinácii cestovnej kancelárie, ktorou bol Egypt,“ uviedol Berkes.