Niet pochýb o tom, že pandémia COVID-19 zmenila turizmus od základov. Spoločnosť Hilton vlastniaca svetoznámu sieť luxusných hotelov zverejnila správu o globálnych trendoch, v rámci ktorej predpovedala, ako bude vyzerať turizmus v roku 2022 a odhalila nové trendy v cestovaní a správaní turistov.
V priebehu necelých dvoch rokov sa životy ľudí v dôsledku pandémie dramaticky zmenili, a tým sa zmenili aj samotní ľudia. Hilton Global Trends Report zdôrazňuje množstvo trendov v oblasti cestovania, ktoré poháňajú vpred zavádzanie inovácií v rámci hotela, ale aj mimo neho.
Správa sa zameriava na štyri oblasti, ktoré charakterizujú novodobých turistov a tých, ktorých správanie sa v dôsledku pandémie zmenilo:
Efektivita:
Čoraz viac ľudí kladie dnes dôraz na efektivitu a na svojich cestách budú tiež vyhľadávať technologické vymoženosti, ako napríklad bezkontaktný check-in a check-out alebo čipové kľúče.
Holistický wellness:
Home-office, nové rutiny a návyky spôsobili, že turisti uprednostňujú väčšiu rovnováhu a harmóniu aj na cestách. Z pohľadu hotela to znamená, že by mal dbať o telesné a duševné zdravie hostí nad rámec bežných hotelových služieb. Ide o začleňovanie prvkov, napríklad prírodného svetla, zelených stien či zvuku tečúcej vody, pri ktorých je vedecky dokázané, že vyvolávajú pocity uvoľnenia, novej energie a eufórie.
Jasne definované preferencie:
Ľudia počas pandémie intenzívne rozvíjali svoje nové a existujúce záujmy, ktoré značným spôsobom ovplyvnili ich preferencie pri výbere dovolenky. Očakáva sa, že turisti budú chcieť svoje záľuby praktizovať aj mimo domova, čo zvýši dopyt po nových fitness trendoch, kulinárskych zážitkoch a jedinečných cestovateľských dobrodružstvách.
Spolupatričnosť:
Pandémia oddelila od seba mnoho rodín a priateľov, a preto v roku 2022 budú na vzostupe práve cesty z rodinných dôvodov. Predpokladá sa, že turisti sa okrem svojho úzkeho rodinného kruhu budú viac zaujímať aj o udržateľnosť a potreby komunity a budú lojálni k značkám, spoločnostiam a organizáciám, ktoré sa stotožňujú s týmito hodnotami.
„Dopad pandémie na cestovný ruch sa jasne ukázal. Rovnako dôležité je však uznať psychologický dopad, ktorý pandémia mala a bude mať na turistov v nasledujúcich rokoch,“ uviedla v správe Dr. Kate Cumminsová, klinická psychologička, ktorá chápe cestovanie ako dôležitú súčasť duševného zdravia. „Správanie turistov sa možno zmenilo, ale pridaná hodnota cestovania zostáva rovnaká – viac duševného zdravia a pohody, a to je niečo, čo potrebujeme všetci po týchto dvoch ťažkých rokoch.“
„Celý svet a konkrétne aj odvetvie pohostinských služieb si za posledné dva roky prešli mnohým. Ako uvádzame v tejto správe, zmenili sa aj potreby a záujmy cestovateľov,“ skonštatoval Chris Nassetta, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Hilton. „Pokiaľ ide o to, čo nás čaká v budúcnosti, som optimistický. Turizmus sa vracia späť do starých koľají.“