Český obchodný reťazec Lidl umiestnil na stránky najnovšieho letáka, ktorý platí od 5.1.2017, modela čiernej pleti.
Tento počin však vyvolal búrlivé reakcie potencionálnych zákazníkov, ktorí na sociálnej sieti Facebook rozprúdili o tom vášnivú debatu. Väčšina diskutujúcich zastáva názor, že nie sú pripravení na multikultúru a žiadajú český Lidl o vysvetlenie.
Mnohí z nich si nekladú servítku pred ústa a vyhrážajú sa, že v reťazci prestanú nakupovať.
Celá diskusia je na obrázku nižšie.
Fb stránka českého Lidlu však zareagovala šikovným spôsobom a na otázky pobúrených Čechov odpovedá, že v Európe 21. storočia spolu žijú rôzne rasy. „A pretože Lidl nájdete takmer v celej Európe, nevidíme rozdiely. Čím viac zo sveta totiž poznáte, tým väčšiu toleranciu voči iným máte. Preto sú naši modelovia zo všetkých kútov sveta,“ napísal obchodný reťazec na svoju facebookovú stránku.