BRATISLAVA 24. novembra (WBN/PR) – Situácia na maloobchodnom trhu sa z roka na rok viac komplikuje a vyvoláva tlak na ceny pri rastúcich celkových nákladoch predajcov . Napriek tomu sú ešte slovenské spoločnosti, ktoré investujú a prinášajú do našich miest nové pracovné miesta. Inovované obchody slovenskej spoločnosti CBA Slovakia, a.s. sú koncipované podľa moderných štandardov maloobchodného predaja a splňajú náročné kritériá komfortu pre zákazníkov.
Viaceré prevádzky reťazca CBA Slovakia, a.s. či už CBA Potraviny, CENT Supermarket CBA, Diskont CBA prešli a ďalej prechádzajú revitalizáciou. Zároveň sú základným nájomníkom v obchodných centrách KOCKA pod správou materskej spoločnosti M-MARKET, a.s. Maloobchodný obrat spoločnosti vo všetkých rekonštruovaných OC KOCKA medziročne (2013 vs. 2014) zaznamenal nárast o 7,5 %.
Bežnou súčasťou fungovania retailových sietí je i konsolidácia počtu prevádzok. „V tomto roku pracujeme s menšou skupinou obchodov o 16 a niekoľko prevádzok, ktoré nedosahujú stanovené obraty uzavrieme ešte do konca roka 2014. Napriek tomu predpokladáme dosiahnutie obratu v mase na rovnakej úrovni ako v minulom roku,“ hovorí Vladimír Kocúrek, viceprezident CBA Slovakia, a.s. Spoločnosť sa sústreďuje na zvyšovanie efektivity aktuálnych prevádzok, zvyšovanie kvality sposkytovaných služieb a zároveň je zodpovedným zamestnávateľom a obchodným partnerom. Aktuálny počet interných zamestnancov aj z dôvodov uzavretia prevádzok a komplikovanej legislatívy poklesol z 2477 na 2321.
CBA Slovakia, a.s. patrí medzi reťazce, ktoré majú v ponuke najviac výrobkov od slovenských dodávateľov. V prostredí konkurencie zahraničných sietí, ktoré preferujú internacionálne značky, predstavuje percentuálny podiel obratu z predaja potravín vyrobených na Slovensku v reťazci CBA Slovakia a.s. 57,3% z celkového maloobchodného obratu spoločnosti. Podľa prieskumnej agentúry GfK bol podiel vystavenia slovenských výrobkov v apríli 2014 v sieti obchodov pod franšízovou značkou CBA, ktorej držiteľom je i CBA Slovakia, a.s. jeden z najvyšších na trhu a to na úrovni 56 %.
Legislatívne prostredie podľa Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) stále zhoršuje byrokratická a administratívna záťaž. Týka sa to i retailu. V tomto roku vstúpili alebo onedlho vstúpia do platnosti ďalšie zmeny, ktoré priamo alebo nepriamo komplikujú podnikanie v maloobchode. „Spomeňme len zbytočné označovanie pečených a dopečených výrobkov, zverejňovanie tabúľ s dodávateľmi, novelu zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Ďalej od decembra podľa Nariadenia EÚ č. 1169/2011 musí mať obchodník všetky povinné údaje z etikety výrobku aj v elektronickej podobe, ak ich predáva cez internet. Od 1. januára 2015 budú musieť všetky pokladnice umožňovať on-line pripojenie s informačnými systémami finančnej správy a čakajú nás ďalšie zmeny v daňových zákonoch,“ sumarizuje V. Kocúrek.
Napriek týmto skutočnostiam sa manažment spoločnosti pozerá do budúcnosti s optimizmom. Ambíciou je vylepšiť pozíciu CBA Slovakia, a.s. v desiatke najúspešnejších maloobchodníkov na Slovensku.