BRATISLAVA 17. decembra (WBN/PR) – Projekt Bratislava Goes Classical na druhom koncerte z cyklu Hudobné večery na Hrade, ktorý vznikol v spolupráci s Bratislava Tourist Board a festivalom Konvergencie, uskutočnil jeden z najkrajších koncertov komornej hudby Klavírne kvinteto A dur op. 114 D. 667 „Pstruh“ od Franza Schuberta (1797–1828). Skladbu z roku 1819 uviedla zostava renomovaných slovenských a zahraničných interpretov: huslista Milan Paľa, britský violista Simon Tandree, violončelista Jozef Lupták, slovinský kontrabasista Zoran Markovič a známy slovenský klavirista Miki Škuta. Zoran Markovič sa predstaví aj v skladbe Motívy Emila Tabakova i v Rossiniho Duete pre violončelo a kontrabas.
„Projekt Bratislava Goes Classical je našou produktovou novinkou a má viacero polôh. V tomto roku sa nám podarilo s prizvanými subjektmi spustiť www.bagoclassical.sk, ktorý si kladie za cieľ na jednom mieste a vo viacerých jazykoch komunikovať TOP produkty v oblasti klasickej hudby a rovnako rozbehnúť cyklus komorných koncertov na Bratislavskom hrade. Tieto koncerty komunikujeme aj v Maďarsku, Rakúsku a Česku, v spádovej oblasti do 200 km od Bratislavy,“ komentuje projekt výkonný riaditeľ Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Martin Horváth.
Luxusné hotely prepájajú svoje meno s klasickou hudbou
Projekt Bratislava Goes Classical je zameraný primárne na podporu cezhraničnej spotreby po produktoch cestovného ruchu orientovaný na fanúšikov tohto hudobného žánru.
Do budúcna chce produkty klasickej hudby viac prepájať s odvetvím cestovného ruchu, okrem iného aj prostredníctvom podpory tvorby hotelových balíkov. „Dnes evidujeme jeden päť hviezdičkový hotel a dva štvorhviezdičkové hotely, ktoré pre zatraktívnenie svojej ponuky prepojili svoje obchodné meno s klasickou hudbou. Veríme, že v budúcom roku bude tento trend výrazne pokračovať,“ konštatuje Horváth.
Bratislava Goes Clasiccal je aj pre mladých
Už dnes do projektu Bratislava Goes Classical a cyklu komorných koncertov zapoja aj študenti hudby zo Slovenska a zahraničia. „Ambíciou je popri koncertoch osloviť aj mladšiu cieľovú skupinu, študentov hudby z regiónu CENTROPE prostredníctvom organizácie Masterclass so špičkovými hudobníkmi zo sveta,“ dopĺňa F. Morong. Pre úvod komunikácie projektu a vznikajúcej značky Bratislava Goes Classical Bratislava Tourist Board použil predovšetkým internet a Facebook. „Odozvu na projekt stále testujeme a vyhodnocujeme odpovede na otázku, ako zahraničná klientela reaguje na spojenia klasickej hudby a značky Bratislavy,“ hovorí František Morong, vedúci oddelenia marketingu Bratislava Tourist Board. „Marketingová podpora ťažiskových a medzinárodne relevantných projektov SND, Slovenskej filharmónie a ďalších ‚producentov‘ v oblasti klasickej hudby je ale našou primárnou témou pre rok 2015,“ uzatvára.
Bratislava Tourist Board (BTB) rozvíja a promuje všetky formy cestovného ruchu, podporuje ich prezentáciu, vytvára platformu spolupráce súkromného a verejného sektoru v oblasti cestovného ruchu a riadi, iniciuje a koordinuje rozvoj cestovného ruchu v Bratislave. Plní úlohu Convention Bureau a zabezpečuje informačný servis pre návštevníkov mesta prostredníctvom svojich dvoch turistických informačných centier v historickom centre mesta a na Letisku M. R. Štefánika. Organizácia je právnickou osobou založenou podľa § 13 a nasl. zákona č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu v znení neskorších predpisov na podporu a vytváranie podmienok na rozvoj cestovného ruchu s cieľom vybudovať z Bratislavy významnú a medzinárodne renomovanú destináciu CR. Členmi BTB sú relevantné organizácie bratislavského cestovného ruchu vrátane Mesta Bratislava a najvýznamnejších ubytovacích zariadení v meste.