BRATISLAVA 8. mája (WEBNOVINY) – O vytrvalostných pretekoch tímov na motokárach KartCup sme vás informovali v čase ich vzniku. Čo KartCup vlastne je si môžete prečítať v tomto článku. Po šiestich zorganizovaných podujatiach však prišlo prvé „ostré“. Doteraz sa KartCup jazdil iba tak, pre radosť a pre dobrý pocit z víťazstva či účasti v jednotlivých pretekoch. Teraz je však z KartCupu plnohodnotná motokárová liga. Stalo sa tak rozhodnutím prideľovať tímom body za výsledky dosiahnuté v pretekoch. Na svete je teda prvé priebežné poradie tímov KartCup 2012.
Výsledné poradie tímov a pridelené body:
1. Go Baby Go 20b
2. Steps Nitra 17b
3. Polnoční jazdci 15b
4. RivalCar 13b
5. TopSpeed.sk 12b
6. BK racing 11b
7. Flat tyre association 10b
8. Svetovy mier 09b
9. Top Gear racing team 08b
10. Oslik GP 07b
11. ASOS 06b
12. NipponCars 05b
13. Bike Team BA 04b
14. Pat a Mat 03b
15. Kejcar 02b
Do siedmeho kola dvojhodinových pretekov nastúpilo spolu 15 tímov. Medzi stále a tradičné patrí 11 z nich. Tím NipponCars a novoobsadený Svetový mier sa objavujú v KartCupe sporadicky a úplní nováčikovia na týchto pretekoch boli chalani Kejcar až zo Žiliny a tím Pat a Mat z Bratislavy. 15 motokár na trati súčasne je pre verejnosť z bezpečnostných dôvodov neakceptovateľný. Pre skúsených hobby jazdcov v pretekoch je to v zásade horná hranica kapacity priepustnosti trate. Dokonca pre KartCup v Kart1 Aréne platí, že ak je na trati v jedne skupine menej než 9 motokár, sú to vcelku nudné preteky…
VII. KartCup 2012 nudný rozhodne nebol. Po prvýkrát sa preteky jazdili na upravenej trati, ktorá má teraz po zmenených 4 zákrutách väčšiu dĺžku, presne 487 m. Nový rekord trate je teraz 44,96 s, čo je o viac než 1s pomalší čas ako pri predošlej verzii jazdenej do 17.04. Už začiatok pretekov bol zaujímavý, keď jeden z organizátorov miesto 6 minút nahlásil časomiere 7 minútovú kvalifikáciu. Tento prešľap členovia všetkých tímov len privítali. Kvalifikácie v KartCupe sa zúčastňuje vždy najlepší jazdec tímu, so snahou získať čo najlepšie východiskové miesto na štarte.
Po kvalifikácii nasleduje zoradenie motokár podľa kvalifikačných časov tesne za seba. Ďalšou zaujímavosťou týchto pretekov bolo, že tím Pat a Mat kvalifikáciu pre neskorý príchod neabsolvoval. Do pretekov preto nastúpili z posledného miesta, ale to chalanom, ktorí sa v pretekoch ocitli celkom náhodou istotne nevadilo. Všetkým trom členom tímu slúži ku cti, že preteky skončili o miesto vyššie ako začali, teda na 14. mieste s celkovo odjazdenými 142 kolami. Posledné miesto v tejto jazde pripadlo nováčikom Kejcar zo Žiliny hlavne preto, že do pretekov tímov nastúpili s počom 5 jazdcov a len na povinnom striedaní museli stratiť minimálne 2x 15 sekúnd. Na budúce sa však už budú nepochybne správať taktickejšie… :)
Adrenalín do pretekov doniesla aj vyššia moc. Počas pretekov sa totiž rôzne pokazili až 4 motokáry. Organizátori KartCup si však dávajú záležať na tom, aby vždy zostala aspoň 1 rezervná motokára. Tu boli rezervné tri a tento stav sa využil na maximum…
Rozdielnu úroveň tímov dokazuje pohľad do výsledkov pretekov. Rozdiel medzi prvým a posledným tímom predstavuje až 16 kôl na 120 minút jazdenia, čo je naozaj dosť. To znamená, že prvý tím dával poslednému kolo každých 7,5 minúty. Férovejšie je však porovnávať výkony tradičných účastníkov série KartCup. So 150 kolami skončili na 11. mieste chalani z tímy ASOS so stratou 15,8 s na tím Oslík GP, ktorí skončili na 10. mieste. Tím zas chýbalo len 4,18 s na zisk 9. miesta, ktoré si s rovnako 150 kolami vydobil Top Gear racing tím. Pekné 8. miesto so 151 kolami získali chalani z tímu Svetový mier, ktorý mal prakticky celkom nové obsadenie. 7. miesto si vyjazdili bratia Sámelovci s kamarátom za tím Flat tire association. Na trati nakrúžili 152 kôl, rovnako ako tím BK racing na 6. mieste, na ktorý im chýbalo len 4,7 s.
A dostávame sa do hornej tretiny tímov. Na 5. mieste preteky ukončil TopSpeed.sk tím so 154 kolami. Je bežné že v KartCupe si tímy na posledné striedanie nechávajú svojich najlepších jazdcov. Buď preto, aby ešte zväčšili náskok od konkuretov, alebo naopak, aby sa pokúsili predbehnúť čo najviac jazdcov pred sebou. Odstup TopSpeed.sk tímu na 4-tý RivalCar sa tak začal v poslednej polhodine zväčšovať a preteky odmávali so stratou 20,84 s.
Tímy, ktoré sa dokážu dostať v KartCupe do prvej trojky skutočne patria medzi majstrov volantu, motokár a pretekania. 3. miesto získal tím Polnoční jazdci, ktorí tu natočili 155 kôl. O jedno kolo viac získal tradične silný tím Steps Nitra a získal 2. miesto. Najlepšími, už druhýkrát po sebe, sa opäť stali ani profi motokárovými jazdcami nedostihnuteľní Go Baby Go tím, ktorí ako jediní v dvojhodinovke natočili 157 kôl a celé preteky aj úplne zaslúžene vyhrali. Jeden z členov tímu Go Baby Go zároveň zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov s časom 45,068, čo je len o 0,1 s horšie ako je aktuálny rekord trate.