BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) – Ide o prvý systém tohto druhu použitý na štvorvalcovom agregáte. Doteraz podobné systémy poznáme iba z väčších, osem až dvanásťvalcových motorov. V princípe ide o to, že pri nižšom zaťažení motora sa vypínajú dva valce. Pri kombinácii so systémom start/stop tak tento systém dokáže ušetriť až 0,6 litra benzínu na 100 km.
Tento údaj zodpovedá normálnej jazde. Ak by ste však s takýmto motorom jazdili teoreticky iba ustálenou rýchlosťou 50 km/h na treťom alebo štvrtom prevodovom stupni, úspora paliva by sa mohla vyšplhať až na rovný liter paliva na 100 km.
Valce sa dokážu deaktivovať v rozmedzí 1 400 až 4 000 ot./min. a to iba vtedy, ak požiadavky na pohon nie sú väčšie, ako 75 Nm. Aktiváciu systému má na starosti snímač v polohy plynového pedálu.