BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) – Už názov napovedá, že Cross Coupé je niečo ako športovejšie SUV. Údajne v sebe tento koncept spája črty štvordverového kupé a SUV. Auto je s dĺžkou 4345 mm o čosi dlhšie ako Golf, no kratšie ako Tiguan. Na šírku má 1868 mm a je vysoké 1523 mm. Cross Coupé má však krátke previsy a rázvor dlhý 2630 mm, ktorým prekonáva aj Tiguan.
Na tomto koncepte si môžete všimnúť niektoré nové dizajnové prvky, ktoré by sa neskôr mali stať súčasťou dizajnového jazyka značky Volkswagen. Pod dizajnom konceptu Cross Coupé sú podpísaní Walter de Silva a Klaus Bischoff. Podstatnejší je však revolučný hybridný pohon.
Volkswagen Cross Coupé v sebe ukrýva až tri motory. Pod kapotou je uložený benzínový turbomotor TSI s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 210 Nm. Pomáha mu elektromotor s výkonom 40 kW (55 k) a krútiacim momentom 180 Nm. Obidva motory poháňajú predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Vzadu je uložený ďalší elektromotor, ktorý zabezpečuje pohon zadných kolies. Ten produkuje 85 kW (116 k) a 270 Nm. Celkový výkon, ktorý má Cross Coupe k dispozícii je 195 kW (263 k). Na stovku zrýchľuje približne za sedem sekúnd a maximálna rýchlosť je okolo 200 km/h.
Auto je však schopné jazdiť výhradne na elektrinu. Batérie by mali vydržať na 45 kilometrov. Tie sú uložené v stredovom tuneli, pretože zadná náprava nepotrebuje hnací hriadeľ napojený na motor. Zadné kolesá totiž poháňa elektromotor umiestnený vzadu. Konštruktéri teda mohli do priestoru, kde zvyčajne býva kardan, umiestniť batérie. Ich poloha priaznivo pôsobí na rozloženie hmotnosti (1748 kg, pomer 85:42) a zároveň znižuje ťažisko.
Volkswagen tvrdí, že vďaka tomu má Cross Coupe výnimočne dobré jazdné vlastnosti. Údajne sa nestratí ani v teréne. Predný nájazdový uhol má hodnotu 24,2°a ten zadný až 32,5°.