BRATISLAVA 28. októbra (WEBNOVINY) – Dizajnovo sa americká verzia líši od európskej naozaj iba v detailoch, ako sú napríklad svetlá. Vyžadujú si to rozličné predpisy na jednotlivých kontinentoch. Najväčšie rozdiely sú však schované pod karosériou. Zatiaľ čo americká verzia si vystačí s jednoduchšou zadnou nápravou s vlečnými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou, európska verzia dostane viacprvkové zavesenie zadných kolies, rovnako, ako Golf.
S Golfom zdieľa Jetta aj podvozok, aj keď jeho rázvor bol v prípade Jetty predĺžený o 7 cm na výsledných 2 651 mm. Malo by sa to odzrkadliť vo zväčšenom priestore pre nohy cestujúcich vzadu. Čo sa však týka karosérie šiestej generácie sedanu Jetta, s Golfom nezdieľa ani jediný diel.
Foto: SITA
Foto: SITA
Foto: SITA
Foto: SITA
Oproti americkej verzii sa v európskej špecifikácii bude líšiť aj ponuka motorov. Bude oveľa pestrejšia a do značnej miery ide o rovnaké agregáty, aké používa Golf. Ponuku benzínových agregátov otvára nový preplňovaný štvorvalec 1.2 TSI s výkonom 77 kW (105 k). Ďalej nasledujú dve verzie motora 1.4 TSI s výkonmi 90 kW (122 k) a 118 kW (160 k). Najsilnejším zážihovým motorom je dvojliter TSI s výkonom 147 kW (200 k).
Ponuku vznetových agregátov zatiaľ tvoria dva motory. Základ predstavuje „jedna-šestka“ TDI s výkonom 77 kW (105 k). Silnejšou alternatívou je motor 2.0 TDI, ktorý produkuje 103 kW (140 k). Neskôr budú k dispozícii aj úsporné verzie BlueMotion. Jetta 1.2 TSI BlueMotion spotrebuje v kombinovanom cykle 5,3 litra benzínu, zatiaľ čo vznetová Jetta 1.6 TDI BlueMotion si vystačí iba so 4,1 litra nafty na 100 km kombinovanej prevádzky.