BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) – Koncept CrossBlue je predzvesťou ešte väčšieho SUV ako je súčasný Touareg. Nový model bude schopný prepraviť sedem ľudí (koncept iba šesť), no v Európe sa zrejme predávať nebude. Jeho dizajn majú na svedomí európski dizajnéri na čele s Walterom de Silvom a Klausom Bischoffom. Auto však navrhovali prioritne pre potreby amerického a kanadského trhu. Predávať sa bude možno aj v Rusku, no oficiálne rozhodnutie ešte nepadlo.
Toto sedemmiestne SUV bude totiž nepriamym nástupcom MPV s označením Routan. Volkswagen Routan sa v Európe nepredával, takže preto predpokladáme, že sa zrejme nedočkáme ani tejto novinky. Routan, typické MPV, už bol pre zákazníkov nezaujímavý, a tak chce Volkswagen prostredníctvom tohto modelu priniesť na trh auto, ktoré by malo interiér s priestrannosťou a variabilitou MPV, no štýlový výzor SUV.
Väčší ako Touareg
Koncept CrossBlue je dlhý 4986 mm, široký 2014 mm a vysoký 1732 mm. Znamená to, že je o dobrých 191 mm dlhší ako Touareg. Prerastá ho aj do šírky a to o 74 mm. Výškovo sú na tom zhruba rovnako, záleží od strešných lyžín.
V sedemmiestnej konfigurácii sa do batožinového priestoru dá naložiť 335 litrov batožiny. Po sklopení dvoch sedadiel v treťom rade vznikne úložný priestor s dĺžkou 1240 mm a objemom 812 litrov. Sklopením druhého radu sedadiel vzniká obrovská úložná plocha s dĺžkou 2120 mm, ktorá sa dá na jednej strane ešte predĺžiť sklopením operadla spolujazdcovho sedadla. Paradoxom však je, že sériová verzia konceptu CrossBlue bude zrejme lacnejšia ako Touareg.
Podvozok Golfu
Ešte väčším paradoxom je, že koncept CrossBlue stojí na novej modulárnej podvozkovej platforme MQB! Ten istý podvozok teda využíva malé Audi A3, Volkswagen Golf, Seat Leon, Škoda Octavia ale aj toto obrovské SUV. Slovo „modulárna“ v pomenovaní tejto platformy teda nadobúda úplne nový rozmer.
Plug-in hybrid
Koncept CrossBlue využíva hybridné pohonné ústrojenstvo, ktoré je tvorené naftovým motorom TDI a dvomi elektromotormi. Turbodiesel produkuje 140 kW (190 k) a 400 Nm. Predný elektromotor má k dispozícii 40 kW (54 k) a 180 Nm a ten zadný disponuje výkonom 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Najvyšší celkový výkon hybridnej pohonnej sústavy, ktorým dokáže naraz disponovať, je 224 kW (304 k) a 700 Nm. Ten je prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG posielaný na všetky štyri kolesá.
Auto je schopné zrýchliť z nuly na stovku za 7,2 sekundy a vyvinúť rýchlosť 204 km/h. Dokáže však jazdiť aj výlučne na elektrinu. Pri plnom nabití batérii však v elektrickom režime prejde iba 23 km a rýchlosť je vtedy obmedzená na 121 km/h. V elektrickom režime pohon zabezpečujú iba zadné kolesá. Batérie, ktoré sú umiestnené v stredovom tuneli, sa nabíjajú pri brzdení rekuperáciou energie, ale dajú sa nabiť aj z elektrickej siete. Palivová nádrž s kapacitou 70 litrov však zabezpečuje teoretický dojazd 1065 km.