BRATISLAVA 16. októbra (WEBNOVINY) – Expozíciu „Neuveriteľná zbierka – Poklady značkových múzeí“ podporilo niekoľko výrobcov automobilov, ktorí zapožičali exponáty zo svojich značkových múzeí. Každá z automobiliek mala vlastný oddelený priestor, na ktorom sa snažila čo to poodhaliť zo svojej histórie.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Alfa Romeo
Keďže talianska automobilka Alfa Romeo tohto roku vzkriesila meno Giulietta, v rámci tejto expozície chce návštevníkom predostrieť pôvod tohto názvu. Vystavuje tak všetky verzie modelov s označením Giulietta počnúc maličkým štvordverovým sedanom Berlina, ktorého 1,3-litrový motor produkuje 40 kW, končiac vzácnou verziou Sprint Zagato, ktorá z rovnakého objemu produkuje 87 kW.
Mazda
Mazda vystavila v rámci tejto expozície iba jedno jediné auto, no nepochybne ide o jeden z najväčších klenotov v histórii tejto japonskej automobilky. Mazda totiž vystavila model 787B, ktorý v roku 1991 so svojim štvorrotorovým Wankelovým motorom vybojoval pre automobilku víťazstvo v 24-hodinových vytrvalostných pretekoch v Le Mans. Motor tohto auta produkuje z objemu 2,6 litra neuveriteľných 700 koní pri 9 000 ot./min. Auto váži iba 830 kg a na stovku sa tak dostane iba za 2,5 sekundy. Dokáže vyvinúť rýchlosť až 350 km/h.
Mercedes – Benz
Podobne ako Alfa Romeo, aj Mercedes v tomto roku vzkriesil slávny model zo svojej minulosti. Novinka SLS AMG síce nenesie podobné označenie ako jeho predchodca, no využíva rovnaký štýl otvárania dverí, za aký si prvé auto s týmito dverami, model 300 SL, vyslúžilo prezývku „Čajka“. V rámci tejto exhibície je vystavený už spomínaný model 300 SL, ale aj dva prototypy, C111 a C112, ktoré sa nikdy nedočkali sériovej výroby.
Mitsubishi
Mitsubishi uvádza na európsky trh svoj elektromobil i-MiEV. Práce na vývoji a výrobe elektrických vozidiel sa však v spoločnosti Mitsubishi začali v už októbri 1966. Vzniklo viacero prototypov a jeden je súčasťou aj tejto expozície. Ide o Mitsubishi Minicab EV z roku 1989. Tomuto vanu s dĺžkou iba necelých 3,2 metra dodávali energiu olovené batérie, ktoré napájali elektromotor s výkonom 30 koní.
Nissan
Modely so „Zetkom“ v názve patria medzi tie najslávnejšie Nissany. Všetko to v roku 1970 odštartoval Nissan 240 Z so svojim 2,4-litrovým radovým šesťvalcom. Cez modely 280 ZX, 300 ZX a 350 Z sa dostaneme priamym prepojením až k dnešnému športovému kupé – Nissan 370 Z. Všetky tieto autá znamenali vo svojej dobe niečo podobné, ako dnes znamená Nissan 370 Z. V rámci tejto exhibície máte jedinečnú možnosť vidieť celú evolučnú genézu modelu so „Zetkom“ v logu pekne pokope.
Opel
Nemecká automobilka Opel poukazuje na minulosť svojho riešenia FlexDoors, ktoré aplikovala na novú generáciu Oplu Meriva. Ide o zadné dvere otvárajúce sa proti smeru jazdy, čo znamená, že do auta sa vstupuje ako do veľkej sály cez krídlové dvere. Opel však takéto riešenie nepoužil prvýkrát. Podobný systém otvárania dverí mal už aj Opel Admiral z roku 1938, či Opel Kadett z rovnakého roku.
Peugeot
Francúzska automobilka Peugeot predstavila na parížskom autosalóne nástupcu modelu 407 s označením 508. V rámci tejto expozície si však pripomína počiatky „štyristovkového“ radu Peugeotov a vystavuje všetky karosárske verzie Peugeotu 404, ktorý sa vyrábal v rokoch 1960 až 1975.
Renault
Domáci Renault vystavil naozaj zaujímavé exempláre. Okrem relatívne moderných modelov ako Renault 5 TL, Renault 5 Maxi Turbo, či Renault 4 Parisienne, vystavil aj dve verzie modelu 40 CV z dvadsiatych rokov minulého storočia. Sú to vozidlá obrovských rozmerov s dĺžkou cez 5 metrov a so šesťvalcovými motormi s neskutočne veľkým objemom valcov – 9 120 cm3.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk