Je to veľká škoda, ale už ostalo len veľmi málo značiek, ktoré by nespadali pod nejaký koncern. Niektoré automobilky to síce zachránilo, ale iným zase zlomilo väz. Môžeme byť radi, že pre Škodovku to znamenalo nový začiatok.
Ďalší šialený Guinessov rekord! Tentokrát v najrýchlejšej jazde automobilu po dvoch kolesách!
V histórii nie sú koncerny žiadnou neznámou. Už v roku 1908 existoval napríklad General Motors. Hlavný rozvoj koncernu panoval od 90 let, kedy pod Volkswagen Group spadala zmieňovaná automobilka Škoda. Koncerny sú výhrou pre všetkých, aj keď sa zmazávajú rozdiely v podobe motorov, podvozkov a ďalších vecí. Viac značiek pod jedným koncernom totiž znamená obrovské úspory vďaka jednotným technológiám, ktoré materská automobilka používa u všetkých svojich dcérskych značiek.
Automobil, ktorý poháňa lietadlová vrtuľa
Najväčším a najúspešnejším koncernom je bez sporu Volkswagen Group, ktorý pod svojou strechou má značky ako Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Volkswagen a Škoda. Ale to sú len osobné auta. Mimo nich má pod sebou značky Man, Scania a Ducati. Novinkou je potom ďalšia značka, ktorá bude zaisťovať služby zdieľania vozidiel alebo prevádzkovať vlastné flotily vozidiel taxi.
Muž naháňal svoje auto po diaľnici!
Na opačnom brehu menej úspešného koncernu je tu Daimler-Chrysler. Vznikol v roku 1998, ale po deviatich rokoch Daimler podiel v Chrysleru predal. Dôvodom boli finančné potiaže americkej značky, ktorú nezachránili ani reštrukturalizácie. Nakoniec teda Chrysler pod investičnou skupinou Cerberus v roku 2009 skrachoval.
Video: automobil budúcnosti od Mercedesu!
A ktoré automobilky teda zostali bez koncernu? Je tu Aston Martin, Mazda, Subaru, Tesla a McLaren. Aj keď Ford v Mazde vlastní asi 2 % a Subaru má cez svoju materskú spoločnosť podiel v Suzuki a Toyote. Takže samostatný úplne nie sú ani títo dvaja automobilový výrobcovia.