Veľká väčšina automobilových značiek patrí do nejakého koncernu. Viete, ktoré značky kam patria?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Asd.png

Je to veľká škoda, ale už ostalo len veľmi málo značiek, ktoré by nespadali pod nejaký koncern. Niektoré automobilky to síce zachránilo, ale iným zase zlomilo väz. Môžeme byť radi, že pre Škodovku to znamenalo nový začiatok.

V histórii nie sú koncerny žiadnou neznámou. Už v roku 1908 existoval napríklad General Motors. Hlavný rozvoj koncernu panoval od 90 let, kedy pod Volkswagen Group spadala zmieňovaná automobilka Škoda. Koncerny sú výhrou pre všetkých, aj keď sa zmazávajú rozdiely v podobe motorov, podvozkov a ďalších vecí. Viac značiek pod jedným koncernom totiž znamená obrovské úspory vďaka jednotným technológiám, ktoré materská automobilka používa u všetkých svojich dcérskych značiek.

Najväčším a najúspešnejším koncernom je bez sporu Volkswagen Group, ktorý pod svojou strechou má značky ako Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Volkswagen a Škoda. Ale to sú len osobné auta. Mimo nich má pod sebou značky Man, Scania a Ducati. Novinkou je potom ďalšia značka, ktorá bude zaisťovať služby zdieľania vozidiel alebo prevádzkovať vlastné flotily vozidiel taxi.

Na opačnom brehu menej úspešného koncernu je tu Daimler-Chrysler. Vznikol v roku 1998, ale po deviatich rokoch Daimler podiel v Chrysleru predal. Dôvodom boli finančné potiaže americkej značky, ktorú nezachránili ani reštrukturalizácie. Nakoniec teda Chrysler pod investičnou skupinou Cerberus v roku 2009 skrachoval.

A ktoré automobilky teda zostali bez koncernu? Je tu Aston Martin, Mazda, Subaru, Tesla a McLaren. Aj keď Ford v Mazde vlastní asi 2 % a Subaru má cez svoju materskú spoločnosť podiel v Suzuki a Toyote. Takže samostatný úplne nie sú ani títo dvaja automobilový výrobcovia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať